Най-чаканото мотоциклетно изложение в света е това в Милано. Каквото и да се говори, от Европа все още се диктува мотомодата в света, макар производителите от Стария континент отдавна да са засенчени от японците.
Първият ден на 72-ото изложение EICMA e за медиите и бе денят на премиерите. А след това идва ред на бизнеса и на посетителите. Изложението в Милано чества и вековен юбилей – 100 години от първото. Тази година щандовете са на над 1000 компании от 35 страни по света. Общата площ е 280 000 кв. м. Организаторите обявиха, че 17% от фирмите участват а първи път, а 60% са италиански компании, а 40% са чуждестранни. Не ще и дума, че италианският пазар е най-важният и най-големият в Европа – 25% от всички европейски мотоциклети и скутери са в Италия – около 8 600 000 двуколесни, като 75% са големи мотори и скутери, а 25% са малки скутери и мотопеди до 50 кубика.
Honda е лидер по продажби и в Европа, и в света. За първи път от 3-4 години насам обаче компанията показва толкова малко нови модели. Затова пък докара всечмките си заводски пилоти от всички дисциплини – мотокрос, триал, рали-рейдове и MotoGP, включително и световният шампион Марк Маркес, както и съотборника му Дани Педроса. Новите модели са юбилейните по случай 40 години Gold Wing, включително и типичният Bagger – Gold Wing F6B. Другата премиера беше вече познатият VFR800X Crossrunner, един от най-продаваните скутери Forza 125 във версия за 2015 г. По-интересни бяха прототипите. Шосейният RC213V-S изкара лично Маркес и неслучайно – той е разработен от Honda Racing Corporation (HRC) и Honda Motor. Другият прототип е True Adventure, вдъхновен от мотоциклетите за Дакар, това ще бъде новата Africa. Като онази, познатата и популярна до сега, който бе направена на базата на NXR AfricaTwin, с която Жил Лале спечели Париж-Дакар през 1989 г.
BMW също показаха страхотни нови модели. Всъщност пресконференцията на баварците откри пресденя на EICMA, а световните премиери бяха F800R и S1000 XR. Вторият е мотоциклет, който марката не е произвеждала до сега. Това е машина тип адвенчър спорт или по-точно туринг със спортен стил.
Големият хит на изложението е първият сериен мотоциклет с турбодвигател. Това е Kawasaki Ninja H2, за който се говори отдавна, но премиерата му бе в Милано. И КТМ докара много от своите пилоти за трите си световни премиери. Най-много аплодисменти обра 8-кратният световен шампион по мотокрос Тони Кайроли. Три нови модела показаха и от дъщерната фирма Husqvarna, но за всички ще разкажем подробно в следващите материали.
Близо час продължи пресконференцията на Piaggio group. Има защо, тъй като под шапката са много марки и модели. Най-голямата гордост на групировката обаче бе спечелването на световната титла в клас Супербайк от Силвен Гинтоли на състезанието в Катар. Реплика на машината на французина бе и една от премиерите на Aprilia. Далеч повече бяха премиерите на другата марка – Moto Guzzi, които показаха наистина уникални машини като съвършено новата Aduace и багъра NGX-21.
Юбилей, но половин вековен, честваха и от Kymco. По случай 50-гдишнината имаше яки първенства, а от Тайван бе дошъл лично нови президент Ален Ко. Единият от новите модели е впечатляващия скутер Down Town 350 i, а също и по-малките модели Agility Maxi 300 и малкия 125-кубиков People One DD…
Изобщо, на EICMA 2014 има какво да се види, включително и уникални модели. Изложението продължава до неделя, а има и интересна съпътстваща програма.