Радикални действия от страна на малките екипи ще навредят на Формула 1, настояват от Ред Бул и Мерцедес.
По време на уикенда за Гран при на САЩ се заговори за заплаха от страна на Форс Индия, Лотус и Заубер да бойкотират надпреварата на пистата до Остин. Причината е влошената финансова ситуация при тях. Малките отбори смятат, че разпределението на приходите между екипите е напълно неравнопоставено и допринася в огромна степен за бюджетните им грижи.
В крайна сметка до бойкот не се стигна. Бърни Екълстоун пък първо каза, че разпределението на парите наистина е несправедливо, а след това, че малките тимове трябва да се научат да си управляват парите и да не харчат повече, отколкото имат. Впоследствие имаше информация, че управляващият търговските права на F1 подготвя заедно със CVC Кепитъл Партнърс пакет от 100 милиона британски лири помощ за тези екипи. Нищо обаче не е потвърдено официално и напрежението остава.
В същото време от някои от големите отбори заявиха, че не подкрепят идеята за нова схема за подялба на приходите. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер каза, че е много мило от страна на Бърни да предлага подобни неща, но настоящите търговски споразумения на тимовете с него са в сила до 2020 г. Сега допълни, че един протест няма да постигне нищо и всъщност дори само говоренето за такъв е вредно за имиджа на спорта:
– Те са тук, за да се състезават. Форс Индия се опитва да победи Макларън. Няма да стигнат доникъде, ако си стоят в гаража. Това не работи. А подобни публични прояви са грешният начин да се работи. Всичко, което се случва през последните седмици в F1 – постоянното говорене и противопоставяне – не е добро за спорта, защото би трябвало да се съсредоточим върху онова, което наблюдавахме в Америка: добра надпревара, състезание гума до гума. С политиката и финансовите проблеми би трябвало да се справяме зад затворени врати и с носителя н търговските права.
Спортният директор на Мерцедес Тото Волф каза, че е всички трябва да седнат на една маса и да се разберат.
– Не съм по стачките – заради Еър Франс и Луфтханза все оставам по летищата. Така че според мен нещата в наши дни не се получават със стачки, заплахите работят дори още по-малко. Не смятам, че подобно нещо е добро за Формула 1. Не би помогнало и на по-малките екипи. Трябва да седнем около масата, да изчистим нещата. Да кажем какво мислим, че трябва да се случи и да обсъдим всичко – добави австриецът.
Форс Индия, Заубер и Лотус имаха насрочени срещи с Екълстоун за тази седмица. Според Жерар Лопес решение можеше да се намери още преди Гран при на Бразилия, но до момента няма никакви индикации, че такова е постигнато.