Тимът на Макларън дава срок на Фернандо Алонсо да заяви дали ще кара за отбора през следващия сезон във Формула 1. Бъдещето на двукратния световен шампион още не е потвърдено и около него продължават да витаят слухове. Според немския вестник Билд от Уокинг искат испанецът да им съобщи решението си между състезателните уикенди в Бразилия и Абу Даби.
Самият пилот заяви в Мексико Сити, където проведе промоционално събитие за Сантандер и Аутодромо Ерманос Родригес преди уикенда за Гран при на Бразилия, че няма какво ново да каже по въпроса:
– Нищо ново няма. Не съм решил нищо за догодина – нищо определено. С Ферари преценяваме кое ще е най-доброто решение, дали да продължа или не, като аз ще се постарая изборът ми да е най-добър за моето бъдеще. Имам нещо в главата си. Всяка седмица през последните два месеца обаче се носят какви ли не слухове, при това все с различни отбори. Уважавам невероятно много Ферари. Обичам отбора. За Ферари настоящата година е трудна, за мен бяха пет трудни години.
Смята се, че Алонсо се опитва всячески да подпише само едногодишен договор с Макларън, тъй като търси начин да се присъедини към Мерцедес през 2016 г. Според италианския Тутоспорт тимът от Уокинг му дава двегодишен контракт на обща стойност 70 милиона евро.
– Искаме решение от Фернандо между Бразилия и Абу Даби. Ако няма такова, ще трябва да обмислим алтернативен вариант – е цитиран от Билд рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие. – Проведохме хубави разговори с него, той даде сигнал, че иска работата. Но ние търсим дългосрочно обвързване – три години, а не контракт за една.
Според публикацията британският отбор бил изнервен, тъй като Алонсо държал на тръни седмици наред и тях, и Ферари. Заради това Скудерията не може да обяви Себастиан Фетел, а Макларън – да търсят спонсори с името на Фернандо.
Испанският пилот сподели в Мексико Сити още, че не е загубил надежда да организира свой собствен колоездачен отбор, макар че това няма да се случи през 2015 г.
– Намерението и желанието ми бе да създам професионален отбор, но редица обстоятелства осуетиха това. Смятам, че мога да комбинирам двата спорта – автомобилния и колоездачния – много добре и ми се ще да го сторя в бъдеще. В колоезденето има неща, които липсват в F1 като саможертва и екипна работа. Други пък присъстват в Гран при, но не и при велосипедите – най-вече технологии.