Алекс Маркес (Estrella Galicia 0,0) има шанса да напише историята в мотоциклетната Гран При, като последва брат си Марк Маркес (Repsol Honda) и сложи също короната на световен шампион в Moto3. Никога преди това двама братя не са печелили титлата в Гран При не само в един сезон, а изобщо.
Двамата братя вече написаха нова страница от историята, като през юни в един ден спечелиха победата в Каталуня. Те станаха първите братя победили в един ден – Алекс в Moto3, а три часа по-късно същото го направи и Марк, който спечели победата в MotoGP. Естествено Марк и Алекс Маркес не са единствените братя, които са карали в MotoGP преди това. Алекс и Пол Еспаргаро също са карали в Гран При и по-специално във висшия клас, но никога не са печелили в един и същи ден. Ако някой ден, братята Маркес или Еспаргаро стъпят заедно на подиума, то те ще се и първите, които ще са заедно на стълбичката в MotoGP след аржентинците Хуан и Едуардо Салатино, каито станаха 2-и и 3-и с техните машини Norton в Аржентина през 1962 г. в клас 500 куб. см.
Първите братя, които са спечелили състезания от Гран При са Криситан и Доминик Сарон от Франция през 80-те години. Кристиан спечели 7 победи в 250 и 500 куб см. през 1984 г. По-младият брат Доминик спечели световната титла в 250 куб. см 4 победи и завърши 3-и през 1986 г. при четвъртлитровите с Honda NSR250. През 90-те години Нобуацу и Харучика Аоки последваха Сарон. По-старият брат Нобуацу спечели в Малайзия през 1993 г. с NSR250, а Хоручика го последва с 9 победи в 125 куб. см през 1995 и 1996 г. ,когато двамата карах Honda RS125. Заедно с третия брат – Такума, те бяха наречени Fireball Brothers (Огнените братя). Такума бе заводски пилот на Honda , който няколко пъти е бил на подиума в 500 сс с машини на марката.хНобуа;цу също е печелил подиум във висшия клас с NSR500 и Харучика има един 250 сс подиум. Нобеацу и Такума са последните братя които бяха на подиума в Гран при на Имола през 1997 г. Листът на другите братя се допълва от Ники Хейдън, който кара пълни сезони в MotoGP, След като през 2003 и на стартовата решетка Ники бе два пъти с брат си Роджър Ли. Кортис Робъртс по младият брат на световния шавмпион за 2000 г. в клас 500 сс Кени Робъртс Джунийр участва в MotoGP през 2004 и 2007 г.
Валтер Вила спечели 4 световни титли в класовете 250 и 350 сс през 70-те години, а брат му Франческо взе няколко подиума в 125 сс, преди да основе по-късно мотоциклетната марка Villa. Холандците Юрген и Патрик ван дер Горберг бяха сред частниците пот пилоти в 250 сс през 90-те години. Французите Жак и Пиер Болбяха на пистат преди тях през 80-те. Братът на световния шампион Хироши Аояма през 2009 г. с Honda в клас 250 сс – Шуей спечели един подиум при четвъртлитровите през 2006 г.
Досега братята Карлос и Давид Чека са единствените братя, печелили успехи в световния шампионат. Карлос спечели три победи в Гран При в 500 сс, докато по-младият му брат Давид караше няколко сезона в 250 сс. По-късно Карлос отиде в Супербайк и спечели титлата, докато Давид сложи короната в шампионата за издръжливост.
Има няколко успешни световни шампиони в Гран При, чиито братя не са достигали техния успех. Мик Дуън е печели пет поредни титли в клас 500 сс през 90-те години, докато по-големият му брат Скот спечели само точки през 1994 в Гран При на Австралия. По-малкият брат на 15-кратния световен шампион Джакомо Агостини- Феличе е спечелил точки само в едно състезание – Гран Пир на Италия през 1975 г. в клас 250 сс, братът на двукратния световен шампион в 250 сс Луис Лавадо – Карлос е спечели само веднъж точки в Гран При на Бразилия през 1989 г.
Други братя в Гран При са ирландците Майкъл и Юджийн Лавърти, австралийците Роб, Ерик и Хари Хинтън, южноафриканците Дейв и Роби Петерсен, французите Бернар и Марк Гарсия, австралийците Мъри и Джеф Сайл, италианците полубратя Валентино Роси и Лука Марини.