Системата DAS показва, че трябва бързо да бъдат затворени дупките в техническите правила. Това смята спортният директор на Ред Бул Кристиан Хорнер.
Иновативната кормилна уредба на Мерцедес бе централна тема на разговор по време на първите предсезонни тестове в Барселона. Смята се, че тя дава по няколко десети на обиколка по-добро време. Според Хелмут Марко и Ейдриън Нюи от Ред Бул тя не е легална.
Изглежда в Мерцедес са получили одобрението от ФИА относно системата. Техническият директор Джеймс Алисън заяви, че в тима нямат притеснения относно нейната легалност. Според Хорнер обаче правилата трябва да са по-ясно дефинирани, за да не могат да бъдат интерпретирани по различни начини.
„Мисля, че ФИА трябва да вземе мерки и да затваря бързо дупките в правилата, каза Хорнер пред racefans.net. – Ако вземете системата DAS например, тя е иновативна и умна, като има аргументи „за” и „против” нея. Но неизбежно тя ще доведе до разходи за отборите, които изберат да я използват.”
Няколко отбора вече обявиха, че няма да развиват свои версии на DAS заради големите инвестиции, които тя изисква, и сложността й. Според Хорнер промените в правилата за 2021 г. изглежда няма да откажат тимовете от това да развиват тазгодишните си коли и да вкарват иновации.
„Зависи какво подобрение в скоростта ти носи даденото ново нещо, обясни Хорнер. – Можеш да го развиеш дори за период от 12 месеца, ако то ти носи големи ползи. Това е като F-duct и двойните дифузьори.”
От следващия сезон системата DAS няма да бъде легална според правилата. Но тя може да донесе решаващо предимство на Мерцедес тази година.
Okay, it’s happening! Everybody stay calm! EVERYBODY STAY CALM!! ?
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 6, 2020