Гран при на САЩ е автомобилна надпревара, която се провежда от 1908 г. насам
На по-късен етап става част от календара на Формула 1. До 2019 г. има 49 издания. F1 стартовете в Съединените щати са провеждани на редица различни трасета – Себринг, Уоткинс Глен, Финикс, Индианаполис, Ривърсайд. От 2012 г. Гран при на САЩ е на пистата Circuit of the Americas в Остин, Тексас.
Turn the volume up at the F1 #USGP with 20+ musical acts covering multiple genres across six stages! 🎶
— Circuit of The Americas (@COTA) October 7, 2021
Една от най-известните, но не с невероятна битка надпревари от световния шампионат е Гран при на САЩ от 2005 г. Проблеми с гумите на Мишлен карат 7 от десетте отбора да се приберат в пита след загряващата обиколка на пистата Индианаполис. На старт застават само пилотите на Ферари, Джордан и Минари, които са с гуми Бриджстоун. Те провеждат и състезанието. Скандалът е огромен и дълго време желанието на притежателите на търговските права за надпревара в страната, която е огромен пазар, са неосъществими заради фарсовия старт.
Signed, sealed, and 𝗦𝗢𝗟𝗗 𝗢𝗨𝗧! 🇺🇸
Prepare for a spectacle of speed and sound like never before at the #USGP on October 22nd-24th. pic.twitter.com/XtA9ZqwBIP
— Circuit of The Americas (@COTA) October 6, 2021
Все пак през май 2010 г. проект от Остин получава 10-годишен договор. Построена е пистата Circuit of the Americas
Тя, както и останалите съвременни трасета, намерили място в F1 календара, е дело на Херман Тилке. Първоначалният проект е на Таво Хелмунд и световния мотоциклетен шампион за 1993 г. Кевин Шванц. Първата надпревара там се провежда през сезон 2012. Конфигурацията получава множество похвали. Подобно на Истанбул парк, Тилке използва естествения релеф на местността, за да изгради пистата.
Further to yesterday’s announcement, here’s confirmation of our updated 2021 calendar, with back-to-back races at @COTA to round off our season.
What a weekend it’s going be! 🇺🇸#WSeries pic.twitter.com/CpsatAAKP6
— W Series (@WSeriesRacing) September 24, 2021
Новини за състезанието:
- Колко голямо е влиянието на Ейдриан Нюи в Ред Бул при работата на писта?
- Макларън: Ферари има предимство в последните надпревари
- Мерцедес: Окуражаващото за нас е, че още можем да ги притиснем и ги принуждаваме да рискуват
- Розберг за битката в първенството: Някак още клоня към Люис; Хакинен: Макс е много помъдрял
- Бърни подкрепя Верстапен за Drive to Survive: Наясно съм, че показаното не е особено истинско
- Майкъл Андрети се е отказал да купува Заубер
- Хил: В момента Макс има превес, Бътън: Непредсказуем сезон, Брандъл: Страхотен двубой между брилянтни пилоти
- Ред Бул няма да подава протест срещу задното окачване на Мерцедес
- Във Ферари изпитват леко разочарование след Гран при на САЩ: Можехме да се класираме и по-добре
- В Мерцедес анализират уикенда си на COTA, за да разберат къде сбъркаха
- Маси: Отсъждането за Райконен и Алонсо бе на ръба. Ще го обсъдим на следващия пилотски брифинг
- 5-то и 8-мо място на COTA бяха възможният максимум, смятат в Макларън
- Льоклер: Темпото ни бе приятна изненада
- Правилата се прилагат произволно, заяви Алонсо след проблемите си на COTA
- Хамилтън: Не можехме да искаме повече, Волф: Второ място е по-добро от очакванията ни
- Верстапен: Трябваше да опитаме нещо различно, след като изгубихме старта
- Верстапен победи Хамилтън в Гран при на САЩ
- Гран при на САЩ – възможни стратегии, налични гуми и коментари по време на състезанието
- Хамилтън: Състезанието не се решава в първия завой; Верстапен: Защо постоянно ни питате за удари?
- Марко: Колата ни е по-трудна за настройване от Мерцедес. Просто трябваше да отключим потенциала си
- В Мерцедес не знаят къде изгубиха скорост, Шовлин: Стратегически ще ни е по-трудно – и двата Ред Бул-а са в челото
- Ърнхард младши: Оценявам как Рикиардо отдава почит на баща ми
- Макларън: Не постигнахме желаното, но ще се опитаме да компенсираме в състезанието
- Сайнц: Имаме чудесно темпо, колата върви добре и знаем, че трябва да сме агресивни
- Хамилтън: Дадох всичко от себе си, Ред Бул бяха невероятно бързи
- Верстапен: Страхотен отборен резултат! Хорнер: Мислех, че Перес ще вземе пола
- Верстапен на полпозишън за Гран при на САЩ
- Перес пред Сайнц и Верстапен в третата тренировка на COTA
- Зак Браун: Сериозната конкуренция винаги е предизвикателство за издръжливостта
- Ферари: Настилката в Остин е много по-зле в сравнение със сезон 2019
- Играта с окачването на Мерцедес
- Волф: Очевидно е, че имаме грижи с издръжливостта на двигателите, Хорнер с нови съмнения за колата на Мерцедес
- Льоклер: Неравностите направиха карането трудно
- В Макларън доволни от темпото си, но търсят подобрение
- Хамилтън: Настилката е по-груба и е истинска борба да запазиш температурата в гумите
- Разликата се сви, Мерцедес няма такъв превес, какъвто мислехме, убеден е Марко
- Перес пръв във втората тренировка на COTA пред Норис и Хамилтън
- Ботас с 5 места назад на грида на COTA
- Ботас пред Хамилтън и Верстапен в първата сесия в САЩ
- Напредъкът на Мерцедес се дължи на настройки според Ботас, Марко: На теория намерихме антидот за скоростта им
- Ревизираха инструкциите за поведение на пилотите при двойни жълти знамена
- Фетел сменя двигател на COTA
- Майкъл Андрети: Смехотворно е как се възприемат европейците и ни смятат за под нивото си
- Верстапен отказал да участва в Drive to Survive: Изфабрикуваха няколко съперничества, които всъщност не съществуват
- Ферари: При настройването на колата в Остин трябва да се имат предвид промяната в температурите и вятъра
- Нюи открил веднага проблемите на Ред Бул, връщайки се на работа след сериозен инцидент
- Шафнауер: Може да има 3 Гран при в САЩ, Боби Рейхал: Индикар прилича на предишната F1
- F1 отбелязва 75-ата годишнина на НБА
- Ново предизвикателство за Пирели и F1 екипите и на COTA – 40% от пистата са преасфалтирани
- Верстапен: Пристигаме на всяка писта, знаейки, че можем да се борим не само за подиум, но и за победа
- Розберг: Хамилтън вероятно е най-талантливият пилот, но на пистата някак си вината никога не е негова
- Сезон 2022 може да се окаже хаотичен според шефа на Алфа Ромео в F1
- Верстапен срещу Хамилтън: Вилньов, Алези, Арну, Фисикела и Трули споделят кой какви шансове има за титлата и защо
- Хорнер преди последните стартове от сезона: Ходим на църква в неделя!
- В Мерцедес мислят, че имат болид, с който са в състояние да спечелят шампионата