Себастиен Ожие бе с почти минута аванс пред Мико Хирвонен (М-Спорт) в края на втория ден на рали Уелс. Трети и четвърти продължават да са пилотите на Ситроен Крис Мийк и Мадс Остберг.
– След първата съботна отсечка все едно карахме в напълно различно рали – сподели Ожие. – Видяхме, че съотборникът ни Яри-Мати [Латвала] излетя от пътя и спряхме да натискаме толкова здраво. Целта ни оттук нататък е да контролираме преднината до финала и да вземем рекордна 12-та победа с Фолксваген. Да, авансът е удобен, но в рали като това в Уелс никога не можеш да си напълно сигурен. Условията са прекалено трудни, за да приемаш каквото и да е за даденост. Съжалявам, че вълнуващият ни дуел с Яри-Мати не продължи до последно.
Битката за победата приключи още в началото на съботата, след като финландецът изхвърча от трасето и загуби твърде много време. В петък и Андреас Микелсен допусна подобна грешка.
– Изтървах спирането и се озовах в канавка. Огромно благодаря на феновете, които ни помогнаха да се измъкнем от там. В противен случай всичко щеше да е приключило. Ще се опитаме да останем положително настроени и да дадем няколко силни времена на наистина хлъзгавите етапи – обясни Латвала.
Микелсен спечели пет отсечки, в останалите четири бе с второ време. Ожие бе намалил темпото, но въпреки това скоростта на норвежеца подсказа каква битка можеше да се оформи в челото, ако не бе сбъркал по-рано.
Хирвонен загуби известно време през първата половина на съботата, но следобед навакса изоставането. Той взе 3,4 сек аванс пред Мийк и заяви, че битката с британския противник е огромно удоволствие.
– Изглежда двубоят ще продължи до последния завой на ралито! Няма по-добър начин да завърша сезона и финалното си състезание. Определено би било страхотно да съм на подиума. Досега уикендът е кажи-речи перфектен, така че почти нямам нищо против да съм втори или трети. Но изборът е труден – допълни Мико.
Мийк също каза, че борбата с Хирвонен е страхотна. Той добави, че е допуснал няколко дребни грешки, които са му коствали няколко секунди. Целта за него и Остберг все още е да помогнат на Ситроен да си осигури второто място при конструкторите.
Пети в класирането е Тиери Нювил (Хюндай). Белгиецът коментира, че се е опитал да изгради достатъчно високо темпо, но видимостта не е била добра:
– Няколко пъти си изпусках спирането и загубих няколко секунди, тъй като в бележките ми бе отбелязано, че на определени места има достатъчно сцепление, а такова изобщо липсваше! Иначе темпото бе прилично.
Шести в подреждането върви Елфин Еванс (М-Спорт), а топ 10 допълват От Танак (с частен Форд Фиеста RS WRC), Латвала, Хенинг Солберг (също с частен Форд) и Мартин Прокоп.