Люис Хамилтън записа най-добро време в първата тренировка преди Гран при на Абу Даби, в която ще бъде решена световната титла този сезон. Той изпревари големия си съпърник Нико Розберг с 0,133 сек в най-бързите обиколки на двамата. Пилотите на Мерцедес отново бяха далеч пред всички други. Третият Фернандо Алонсо остана на цяла секунда и седем десети, като за испанеца това бе 26-ото класиране в топ 3 на тренировките този сезон. Четвърто време записа Себастиан Фетел, като той имаше проблеми със скоростите. И за двамата това е последен уикенд с тимовете им – Ферари и Ред Бул – и атмосферата е много емоционална.
Тренировката започна при доста топло време – 26 градуса и при 45 градуса на асфалта, които се покачи до 46 и след слезе до 44. Поради тази причина на пистата по-активни бяха младите пилоти, които пък днес бяха наистина много в първата тренировка. Трима състезатели дебютираха в първата петъчна тренировка на Яс Марина. Уил Стивънс бе потвърден вчера от Катерам и ще кара за тима заедно с Камуи Кобаяши. 23-годишният британец бе част от академията на екипа за млади пилоти, прави и тестове с тях, пред 2013 г. бе четвърти във Формула Рено 3.5.
Естебан Окон също е познато име – от джуниър програмата на Лотус. Французинът е само на 18 години, пръв в тазгодишната Формула 3. Адърли Фонг пък бе зад волана на Заубер С33 на мястото на Адриан Сутил в тази сесия. Той се е състезавал досега в сериите Тойота Рейсинг, британската Формула 3, Ауди R8 LMS Cup, GP3.
Камуи Кобаяши загуби телеметрична връзка с бокса още в първите минути и колата се върна в бокса. Там бе и втората кола, с която Стивънс успя да направи само 1 обиколка. Все пак 13 минути преди края британецът успя да излезе на трасето за серия от обиколки.
На пистата сцеплението бе още много ниско, но с преминаването на колите асфалтът се изчистваше все по-добре. Бътън обаче каза, че няма изобщо сцепление, а имаше и проблеми със смяната на предавките от втора на трета. Макларън днес тестваха ново предно крило и периферия към него – нови пилони и бордове под носа, които са дело на новия аеродинамик на тима Питър Продрому, който дойде в тима от Ред Бул.
Даниел Рикиардо също имаше проблем със стабилността на носа и колата дърпаше надясно, но настройкете я пооправиха.
По време на тренировката пък съотборникът му Фетел се оплакваше от проблеми със свалянето на предавките, а колегата им Торо Росо – Жан Ерик Верн спря работа след поредния проблем с батериите, като преди това записа шесто време.
Фаворитите от Мерцедес изчакаха в бокса и направиха по точно 9 тура с първия комплект по-твърди гуми за уикенда (софт). Нико бе по-бърз от Люис с 0,281 сек в тези първи серии, които приключиха на 30-ата минута, за да се сменят първите гуми за днес.
Тренировката практически прекъсна и защото на пистата се оказаха откъснати парчета от корпусите и на двете коли на Уилямс. От болида на Валтери Ботас се откъсна толкова голям елемент от кутията за радиаторите, че тимът предпочете да не пуска повече колата на пистата до края на тренировката, докато не установи причината за всичко.
В средата на времето започнаха вторите серии от обиколки с втория комплект софт за тази сутрин.
От колата на Кевин Магнусен бяха свалени големите модули със сензори, проверяващи потоците при първите серии зад предните гуми. В бокса механиците се бореха с колата на Дженсън Бътън, която получи повреда и това провали сравнителния аеродинамичен тест в останалата част от тренировката.
Пилотите на Мерцедес записаха нови топ времена, като този път Люис бе по-бърз от Нико с 0,4 сек в първите им обиколки, но както и при първите серии след 4 тура Нико загря добре гумите, влезе в ритъм и пак бе по-бърз с 0,113 сек. След още две обаче Хамилтън излезе напред и бе по-бърз с 0,133 сек, като гумите му бяха вече в деветата си обиколка. Веднага след това и двамата се прибраха отново в бокса, пак след серия от по 9 обиколки. В последните 20 минути те изпълниха програмата си със симулация на пит, старт, каране с много гориво.
Тренировката завърши със симулация на намаляване на скоростта до 80 км/ч при двойни жълти знамена.