Гран при на Абу Даби бе епилогът на един труден сезон за Ферари – и за отбора на пистата, и за всички у дома в Маранело, бе обобщението на Марко Матиачи след финалната надпревара от Формула 1 за 2014 г.
Фернандо Алонсо и Кими Райконен завършиха девети и десети на пистата Яс Марина.
– Това е финалният ден на един сезон, започнал с техническа революция, която изискваше различен подход и работни методологии. Годината се оказа труден обучителен процес за всички ни – продължи Матиачи. – За съжаление резултатът в Абу Даби отразява нивото на представяне от последните надпревари, въпреки че Фернандо и Кими се бориха до последно както винаги, демонстрирайки на какво са способни. От името на отбора искам да поздравя Люис Хамилтън за фантастичната победа и още веднъж да благодаря на Фернандо, съжалявайки, че никога не спечелихме титла заедно. Споделихме обаче незабравими моменти, които сега са част от историята на Ферари. Благодаря и на Кими: тази година той търпеливо се справяше с труден за управление болид и съм сигурен, че скоро ще видим огромния му талант. Сега продължаваме методично и дисциплинирано работата в Маранело, за да дадем на пилотите си конкурентоспособен автомобил, с който да се върнем колкото се може по-бързо на топ ниво.
Алонсо отбеляза, че надпреварата е била трудна за него, но едновременно с това и много емоционална:
– Днес приключи времето ми с Ферари, както и един сложен сезон, в който, въпреки че не бяхме в състояние да сторим кой знае какво срещу техническата доминация на съперниците ни, се борихме постоянно, до самия край. Всички вложиха максимума от себе си, сърцата си. Състезанието бе трудно, но в същото време и много емоционално за мен. Не е лесно да кажеш сбогом на екипа след пет години, в които израснах толкова много – и като пилот, и като личност. Благодаря на всички фераристи за подкрепата. Екипът ще ми липсва, както и феновете, и Италия. Пътищата ни се разделят, но чувствам, че изживях нещо уникално – нещо, което всеки пилот във Формула 1 би обичал.
Райконен също каза, че състезанието е било трудно, но с екипа били наясно от самото начало, че пистата ще е сложна за тях.
– Стартът бе добър, но след това при първия стоп загубих няколко позиции и от там нататък не можах да напредна в колоната. Колата бе с добро поведение, нямаше някакви проблеми, но ни липсваше нужната скорост за атака. През целия сезон имахме поредица трудности. Вложихме сериозни усилия в решаването им и научихме много от това. Знаем в каква посока трябва да работим, за да сме конкурентни възможно най-скоро и имам пълна вяра в тима – добави финландецът.
Инженерният директор Пат Фрай уточни, че дребни проблеми с издръжливостта са повлияли на поведението на болидите и на двамата пилоти:
– След спечелването на две позиции на старта, се наложи да направим ранни първи боксове заради износване на гумите. Това ни върна в трафик и за съжаление управлението на задвижващите ни системи и на гумите направи изпреварванията трудни. След толкова сложно последно състезание сега ще обърнем цялото си внимание към чакащата ни работа.