Спортният директор на Мерцедес Тото Волф повтаряше като мантра през последните няколко дни преди Гран при на Абу Даби, че осигуряването на издръжливи автомобили за Люис Хамилтън и Нико Розберг е основен приоритет на тима от Бракли.
В решителната за титлата във Формула 1 през 2014 г. надпревара обаче технически проблеми в колата на немския пилот доведоха до изоставането му назад в колоната. В предпоследния тур от питуола дори го извикаха да се прибере, но Нико поиска да финишира. Впоследствие той бе категоричен, че техническата повреда не е повлияла на крайния изход от битката.
– Преди всичко чувствам облекчение, което бавно си проправя път. Знаехме, че ще е трудно да останем неутрални, да балансираме между двамата си пилоти. Това бе особено предизвикателство за нас, сега вече приключи и затова изпитвам облекчение. Има обаче и сладко-горчиво чувство. Люис Хамилтън спечели 11 състезания, той заслужи да стане световен шампион. Имаше наистина невероятен сезон, с множество добри и лоши мигове, но в крайна сметка заслужи титлата. Прекрасното чувство се дължи на това, че сме световни шампиони, че Люис взе титлата. Горчивината идва от това, че работихме толкова много, за да осигурим издръжливи болиди, да дадем на момчетата шанс да се борят на пистата, а се появи проблем в колата на Нико. Това оставя горчив вкус и чувствам, че го малко го разочаровахме. Рационалната гледна точка е, че на него така или иначе щеше да му е трудно (да победи Хамилтън), тъй като не направи перфектен старт. Но да не финишира е лична драма за нас, защото очакваме да дадем на състезателите си автомобили, с които да стигат до края на надпреварите. Ако Люис не бе финиширал, водейки в състезанието и шампионата, щеше да е още по-голяма драма. Но това не прави по-леко приемането на факта, че болидът на Нико се строши – обясни Волф.
На състезанието присъства лично председателят на борда на Даймлер доктор Дитер Цетче. Шефът на CVC Кепитъл Партнърс Доналд Маккензи пък проследи надпреварата в компанията на трикратния F1 шампион и председател на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда.