Audi продължава работата си по проекта, свързан с градски светофарни системи – понастоящем с тази на Дюселдорф. След Инголщад това е вторият немски град, в който марката с четирите ринга въвежда своята Traffic Light Information услуга. От края на януари тази година шофьорите на колите от бранда ще получават информация директно в автомобилите си от над 150 светофара. По този начин се увеличават шансовете им да планират пътуването си в града и да хванат т.нар. зелена вълна. Audi планира да включи в системата около 450 от близо 600-те светофарни инсталации в града. Подобни Vehicle-to-infrastructure (V2I) услуги увеличават ефективността на колите, удобството и безопасността по пътищата.
Audi Traffic Light Information се състои от две основни функции
Първата е Green Light Optimized Speed Advisory (GLOSA), втората се нарича Time-to-Green. GLOSA изчислява идеалната скорост за влизане в зелена вълна. Системата я калкулира спрямо ограниченията в града, за да се премине даден маршрут само на зелени светофари. Предварителният план води до това, че водачите не ускоряват ненужно, не се стресират излишно и като цяло управлението е по-безопасно. GLOSA може да предложи на шофьора да намали постепенно скоростта около 250 метра преди светофар, така че при достигане на уредбата тя да свети със сигурност в зелено. Така се намалява увеличаващото разхода постоянно спиране и тръгване, характерно за придвижването с автомобил в градовете.
Ако все пак червената светлина е неизбежна, то втората функция (Time-to-Green) показва на водача колко секунди остават до следващата зелена фаза
Редица проучвания на цялата система показват, че благодарение на Traffic Light Information придвижването с кола в градски условия е по-ефективно. Audi отчете с 15% намален разход на гориво благодарение на проекта.
„Желанието ни е да увеличим комфорта на шофьорите, да подобрим безопасността при движение и да окуражаваме по-икономичен стил на каране”, обясни шефът на отдела за разработки на Audi Андре Хайнцлмайер.
„За целта е необходимо точно определяне поведението на светофарите в рамките на следващите две минути. Коректната прогноза е сериозно предизвикателство. Повечето инсталации реагират различно в зависимост от количеството трафик. Адаптират се постоянно.”
Audi и компанията, с която си партнира в проекта – Traffic Technology Services (TTS) – са създали аналитичен алгоритъм, стигащ до прогнози посредством използването на три източника
Единият е програмата, контролираща светофарните уредби. Вторият източник е комбинация на информацията от пътни камери, монтирани в настилката детектори, данни от приближаващи автобуси и трамваи, както и постъпващите от включването на пешеходни светофари данни. Всичко това се анализира спрямо и историческата информация за съответните региони. Самият алгоритъм се самоусъвършенства в течение на времето. Учи се например, че сутрин натоварването е по-сериозно, както и че има увеличение на движението в определен часови пояс в ранния следобед, когато приключва първата училищна смяна.
От самите коли на Audi се изпращат сигнали до специален център. Там те се анализират в комбинация с прогнозите на Traffic Light Information системата. Едва след това шофьорът получава крайната информация.
Събраните данни ще бъдат предоставени от автомобилния производител на градските власти, които на свой ред могат да ги вложат в планирането си.
Дебютът на Traffic Light Information бе през 2016 г. в Лас Вегас, САЩ. Днес тази V2I услуга е достъпна на над 10 000 кръстовища в Северна Америка. 2000 от тях са в Манхатън, Ню Йорк, а над 1600 – във Вашингтон. Системата е налична в e-tron, А4, А6, А7, А8, Q3, Q7, Q8.