Елфин Еванс отказа да се предаде пред именития си и далеч по-титулуван съотборник Себастиен Ожие и му оказа сериозен отпор в предпоследния ден на рали Монте Карло. Французинът е шесткратен световен рали шампион и седемкратен победител в легендарната надпревара. Той бе начело в края на петъчния ден с минимален аванс от 1,2 сек и в събота Еванс положи всички усилия да го изпревари.
Битката между двамата пилоти на Тойота бе ожесточена през целия ден, състоящ се от общо четири отсечки – по две сутринта и следобед. Ожие дръпна малко напред в първата съботна състезателна дистанция (SS9) до 2,8 сек преднина. Еванс го изпревари в SS10 и взе аванс от 4,8 сек. Двамата се размениха на върха по още веднъж във финалните две отсечки в събота преди Еванс да приключи деня като лидер с преднина от 4,9 сек. Трети и четвърти са пилотите на Хюндай Тиери Нювил (+6,4 сек) и Себастиен Льоб (+2:24.3 мин).
?️ „@ElfynEvans has done a really good job in SS10. It’s difficult to find the limit in such tricky conditions. It’s a lot about the risks you dare to take and I didn’t put myself too much in a danger zone. 5s isn’t so much so we have to keep driving fast & see how the gap moves“ pic.twitter.com/qhr2plfuf6
— Sébastien Ogier (@SebOgier) January 25, 2020
Еванс призна, че усещането да е начело е чудесно, както и че е доволен от представянето си досега
„Колата ми дава страхотна увереност. Следобедните отсечки бяха много трудни, тъй като сложихме сликове, но на места имаше заледена настилка. В предпоследната дистанция бях твърде предпазлив, а в края на последната подходих прекалено оптимистично и излетях. За щастие не ударих нищо.”
Ожие сподели, че е постигнал равномерно темпо. Той съжаляваше единствено за това, че е внимавал твърде много в последната за деня отсечка.
„Винаги обаче ще предпочета предпазливостта пред това да падна в канавка. Това е стратегията ми за Монте Карло и е очевидно, че се е отплатила доста пъти. Поемането на рискове може да си струва, но не винаги. В крайна сметка не съм недоволен. Все още сме много близо и всичко остава възможно. Имаме шанс да спечелим ралито. Карали сме по утрешните отсечки, така че сме с чудесен опит в тях”, каза още Ожие.
Нювил заяви, че е доволен от представянето в събота и от работата на целия екип
„Постигнахме сериозно подобрение в сравнение с вчерашното ни темпо. Три победи в отсечки от четири възможни и все още сме в битката за победа. Чувствах се по-уверен и благодарение на направените корекции имах възможност да натисна по-сериозно без да увеличавам риска от излитане. Планът за утре е да водя битка за победата, но същевременно да пазя колата”, допълни белгиецът.
„Следобед увеличихме малко темпото си, за да подсигурим четвъртото място”, коментира Льоб. „Утре ще атакуваме, за да запазим позицията си с оглед на битката при конструкторите.”
„Имах проблем с намирането на точния ритъм. В условия като днешните само губиш време, когато не се чувстваш на 100% уверен. Нивото на сцепление се променяше непрестанно. В последната отсечка за деня допуснах малка грешка – изтървах колата и се завъртях на последния заледен завой. Но като цяло се постарахме да се опазим от проблеми.”
#WRC
? O/A after SS12/End Day Three1. ?? Evans
2. ?? Ogier +4.9
3. ?? #Neuville +6.4
4. ?? #Loeb +2:24.3
5. ?? Lappi +2:38.4
6. ?? Rovanpera +3:27.3#HMSGOfficial#RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/9dG1GG4JtB— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) January 25, 2020