Начало WRC News Ожие: Не съм променял подхода и подготовката си за новия сезон

Ожие: Не съм променял подхода и подготовката си за новия сезон

470
0

Невероятната поредица от 6 поредни титли на Себастиен Ожие в световния рали шампионат (WRC) приключи през 2019 г. Тогава за първи път от 2013 г. насам французинът не бе на върха в най-високия клас на рали спорта. Ожие обаче вярва, че е възможно да вземе седма корона и амбициите му са подкрепени с преминаването в нов отбор. Себастиен вече е част от Тойота и ще се бори да си върне титлата преди да сложи край на блестящата си кариера.

Ожие съвсем не е първият французин, станал част от екипа на японската компания. Юха Канкунен и Дидие Ориол имат сред успехите си титли със Селика. Една от трите победи на Карлос Сайнц старши в Дакар пък бе с автомобил на един от най-големите автомобилни производители. Ожие залага на опита и ентусиазма на ръководения от Томи Макинен отбор. Той разказва за впечатленията си от екипа и какво очаква от новия сезон ден преди началото на първото рали за 2020 г. – легендарното Монте Карло.

Как се чувстваш като част от историята точно на тази компания във WRC?

Определено е нещо специално. Марката е страхотна и се надявам заедно да запишем нови успехи. За мен присъединяването конкретно към този тим е още по-специално, тъй като виках за Томи, когато започнах да гледам ралита. Истинска сбъдната мечта е да работя заедно с него.

Какви са първите ти впечатления от Ярис WRC?

Усещането е добро. Наскоро бе последният ни тест преди реалното начало на сезона и се чувствах чудесно преди първото рали. Не сме наясно в каква позиция сме спрямо съперниците ни, но изпитвам увереност.

Мина доста време от последния сезон, който започна без да си спечелил титлата предходната година. Как се подготви за 2020 г.?

Честно казано, по същия начин както досега. Наистина няма сериозни промени. Ще се борим упорито да си върнем титлата.

Има ли промяна в подхода ви с Жулиен Инграсиа към предстоящия сезон?

Нищо не се е променило за нас. Ние сме си същите. Ако не друго, то загубата през миналата година ни мотивира в по-голяма степен да успеем.

Отново си съотборник с Елфин Еванс.

Познавам Елфин от времето, когато карах за М-Спорт и много се радвам, че е в отбора с нас. Той е наистина добър пилот, дава чудесна обратна информация за колата и е ценен за развитието й.

Как според теб пасва Кале Рованпера в плановете на тима?

Кале е голям талант, но все още е много млад. Смятам, че трябва да му дадем време да учи, да свикне с всичко и да не очакваме кой знае какво. Сигурен съм, че ще е бърз, но засега според мен всичко опира до обучение и трупане на опит.

Какво мислиш за новите надпревари в календара – в Кения, Япония и Нова Зеландия?

Много се вълнувам по отношение на този календар. Новите попълнения звучат страшно интересно. Мисля, че ще е страхотно да се върнем в Япония и Нова Зеландия. Не съм сигурен, че който и да е от нас знае какво да очаква от Кения, но ще е вълнуващо предизвикателство.

За първи път ли ще посетиш Япония?

Всъщност началото на сезона за нашия тим бе точно там – на токийския автомобилен салон. Освен това съм печелил ралито през 2010 г., така че имам прекрасни спомени от страната. Хората са изключително мили и невероятно запалени. Голям фен съм на японската култура.

Колко важно е връщането в Африка – континент с толкова голяма рали история?

Определено ще е интересно, ако се върнем към дните на рали Сафари. Вероятно ще се случат страшно много неща, но това ще е и съвсем ново състезание. Ще почакаме и ще видим.

По-трудно ли е да се насладиш на нова надпревара като Япония например, ако се състезаваш за титлата?

Да си призная, не мисля особено за подобни неща. Това конкретно състезание е на асфалт и ще е различно. Може би всички ще имат по-добри шансове в сравнение с лотарията на чакъл, която бе рали Австралия през последните години.

Няколко пъти си споменавал, че този сезон ще е последен за теб в световния рали шампионат. Мислиш ли за бъдещето? Плановете ти включват ли Дакар, WRX или състезания на писта?

В момента нямам никакви планове. Истина е, че винаги съм имал желание да пробвам да се състезавам на писта – особено на Льо Ман. Точно сега обаче съм изцяло фокусиран върху предстоящия WRC сезон и новото ни приключение.

Ще си тръгнеш ли в края на 2020 г.?

(с усмивка) Това е планът.