Аудиторията на Формула 1 е нараснала още през миналата година. Това обяви официално Либърти Медия, след като получи и обработи пълните данни за гледаемостта на състезанията за изминалия сезон.
Общата телевизионна кумулативна аудитория е достигнала 1.922 милиарда души. А това е най-високата цифра от 2012 г. насам. Спрямо 2018 г. увеличението е с 9%. За трета поредна година аудиторията бележи растеж.
Отново водещите 5 световни пазара по отношение на гледаемостта са Бразилия, Германия, Италия, Великобритания и Нидерландия. При тях цифрата е над 100 милиона.
А сред 20-те страни в света, където аудиторията е най-голяма, огромен растеж бележи Полша заради Роберт Кубица – 256%. В Близкия изток и Северна Африка увеличението също е грандиозно – 228%. Сериозно повишение има още в Гърция (75%), Нидерландия (56%), Италия (29%) и Германия (23%).
По отношение на уникалните зрители – общо 471 млн., годината бележи спад спрямо 2018 г. с 3.9%.
Въпреки това има региони с много голям растеж. Полша е с 568% или цели 8.4 милиона зрители, Близкият изток с 239.6%, Германия с 45.6% и Нидерландия с 31.1%.
Общо 19 от 21 Гран при в календара имат по-голяма кумулативна аудитория спрямо 2018 г. Най-високо е покачването при Гран при на Италия на Монца – 20% или общо 112 милиона зрители. Над 100 милиона обща гледаемост имат също Гран при на Монако, Бразилия и Германия. Средната за всички състезания от сезона е 91.5 млн.
По отношение на социалните мрежи, Формула 1 бележи нов значителен ръст. Общият брой на хората, които следят Формула 1 чрез Facebook, Twitter, Instagram и Youtube е достигнал 24.9 млн. Това е увеличение с 32.9% спрямо 2018 г. Особено голямо е повишението в Twitter и Instagram – съответно 66.1% и 69.3%.
С тези 32.9%, Формула 1 отбелязва категорично най-голям растеж спрямо всички големи спортни лиги в света. Това може да се види на графиката долу: