Съвременните коли във Формула 1 трябва да са страшни и плашещи за пилотите. Това смята бившият състезател и настоящ коментатор Карун Чандок. Индиецът се състезава в периода 2010-2011 г. за тимовете на HRT и Лотус.
Миналата година Чандок имаше възможността да подкара шампионския болид на Мерцедес W10, като направи филмов ден на Силвърстоун. Преди години той кара и Уилямс-а на Хуан-Пабло Монтоя от 2004 г.
След теста с Мерцедес той бе очарован от колата и заяви, че тя е изключително близко до перфектната според неговите представи. Но в същото време изрази съмнение дали такива автомобили са респектиращи за съвременните пилоти в F1.
„Ако се върнете назад, ще се зачудите дали тези коли са добри за Формула 1, каза Карун. – Спомням си когато караха колата на Монтоя от 2004 г. и още вярвам, че това беше върхът на F1. Тя ме плашеше във всеки завой. Всеки път когато завъртах волана или натисках газта, мислех, че това нещо ще ме убие.
И смятам, че това трябва да бъде така и сега. Колите трябва да са страшни и плашещи. А на днешно време те тежат минимум 743 кг. А колата от 2004 г. беше 605 кг. Говорим за 138 кг. повече, което се равнява на 5-6 секунди повече на обиколка. А това се усеща. Като пилот чувстваш как колата е по-мързелива в завоите, и че реагира по-бавно.“
За да се компенсира това, шефовете на спорта промениха правилата през 2017 г. и колите станаха с по-широки гуми по-големи крила. Така те станаха по-бързи и от тези през 2004 г., но според Чандок така са станали по-лесни за каране. И в тази връзка той каза, че ще е интересно да види какви ще са болидите през 2021 г.