Името на русенския пилот и бизнесмен Росен Даскалов е познато от нашия шампионат на затворен маршрут или на писта, както си го знаем. Когато преди две години той ми каза, че ще прави състезателен прототип, бях доста недоверчив. Но Росен, явно е много упорит човек и сбъдна мечтата си – направи състезателната кола SIN.
Автомобилът плени специалистите във Великобритания на фестивала на скоростта в Гудууд, добре се представи на състезателната писта, а сега дебютира и в България. Пред много журналисти, гости и автомобилни състезатели, Росен Даскалов представи своите автомобили и екипа си SIN CAR. Имаше и тестове, като зад волана на единия прототип бе шампиона от планинския шампионат Григор Григоров, а на другия Росен Даскалов. Преподавателят от НСА доц. Владимир Илиев, представи и намеренията, които имат хората от екипа на SIN Cars.
Всичко започва от там, че Росен Даскалов има огромна страст към автомобилите и търси нов автомобил, с който да участва в състезания. Те обаче или не отговарят на изискванията му, или са прекалено скъпи. Той има опит с Radical, BMW и Porsche, но решава да създаде свой автомобил. Среща британският специалист Фил Матс и двамата започват да работят заедно, проектът е на Росен, а Фил помага с хомологацията на шасито за състезания. След като правят няколко прототипа, през 2013 г. е „уцелена ваксата“, колата е според препоръките на британските инженери и стига до пистата Силвърстоун, в състезание от GT CUP, стават 9-и. Тогава идва и фестивала на скоростта в Гудууд. На Донингтън парк когато е последна на старта, а завършва в средата на класирането, като времето на най-добрата обиколка е с 4 сек. по-слабо от заводския МcLaren, победител в състезанието. Така състезателният SIN получава хомологация за участие в шампионата GT4, където се състезават автомобили като BMW, Aston Martin, Porsche. Сериите GT4 е икономически изгоден шампионат, а регламентът изисква колите да имат еднакви тегло, мощност и гуми. По този начин съревнованието на пистата се свежда до възможностите на колата и пилота.
Росен Даскалов и екипът не си поставят непостижими цели за участието в шампионата през 2015 г. Искат да натрупат опит и името на България да се запише в историята на GT4.
Автор на името на колата е съпругата на Росен. SIN (от английски – Грях). Росен казва, че проектът е грях пред семейството му, тъй като изисква много време и усилия. SIN R1 е с дължина 4830 мм, ширина 2000 мм (без огледалата) и височина от 1285 мм. Междуосието на спортния модел е 2760 мм, а теглото му е само 1150 кг. Двигателят на R1 е Chevrolet LS3, 6.2-литров, V-образен, 8-цилиндров с максимална мощност 450 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм. В комбинация с 6-степенна предавателна кутия, автомобилът е в състояние да се ускори от 0 до 100 км/ч за 3.5 сек., от 0 до 200 км/ч за 9.7 сек. и има максимална скорост над 300 км/ч. Средният разход на гориво е 15 л на 100 км.
Състезателната версия на колата е със 7,0 л LS7 V8 двигател с 610 к. с. и 550 Нм, а предавателната кутия е 6-степенна секвенционална. Прототипът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.1 сек., до 200 км/ч за 8.7 сек. и развива над 300 км/ч.