От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Абу Даби
Макс Верстапен постигна най-добре време в последната тренировка за Гран при на Абу Даби. Пилотът на Ред Бел изпревари само със 74 хилядни шампиона Люис Хамилтън. На 0,089 сек от холандеца, трети остана Валтери Ботас с втория Мерцедес.
Пилотите на Ферари не използваха по 2 комплекта меки гуми, както колегите си от Ред Бул и Мерцедес. Направиха само едно излизане с тях при много различни условия от тези, които ще има по-късно днес в квалификацията. След това пробваха работата на медиум, с които записаха пето и шесто време, на малко над 0,4 сек от лидера.
It’s a nice day to be in the desert to watch some F1
Challenging conditions for the drivers in the early afternoon sun ☀️#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/YQMVFSkwql
— Formula 1 (@F1) November 30, 2019
Последната тренировка за сезона започна при прекрасно време с температура на пистата 40 градуса и новината, че в колата на Валтери Ботас е поставен още един нов двигател. В монтирания вчера бе открит пневматичен теч и се наложи още една смяна.
Финландецът ще тръгне последен утре заради смяната вчера на практически всички важни компоненти. Според колеги, новият мотор е с програми и някои компоненти за 2020 г. И самият факт, че моторът е нов, ще даде предимство на Валтери от около 5-6 сек в състезанието.
Big lock-up for @ValtteriBottas at Turn 11
But he’s looking ? with those engine upgrades#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/YKa7EpqnYO
— Formula 1 (@F1) November 30, 2019
Но Нико Розберг бе категоричен, че въпреки това наследникът му в Мерцедес едва ли ще има шанс за подиума, защото във Ферари и Ред Бул изглеждат силни в дългите серии.
Себастиан Фетел, Кими Райконен и Дани Квят пък използват нови скоростни кутии, но без наказания. Себ отпадна в предишното състезание, а тези на съперниците му бяха направили вече по 6 състезания.
Снощи в контролната кула на събирането на пилотите рейс контролът предупреди пилотите да правят подготвителните и заключителните си обиколки за не по-дълго от 1:54 мин, за да не пречат на съперниците си на пистата.
20 минути след началото лидерите започнаха първите си опити с първия комплект меки гуми за тази тренировка. Валтери Ботас пръв затвори обиколка за 1:37,911 сек, която не бе обаче съвсем чиста.
Пилотите на Ферари го последваха, като Фетел се доближи на малко над 0,2 сек. Льоклер изобщо не затвори добър тур и бе доста по-бавен. Хамилтън обаче излезе напред с над 0,2 пред Валтери и с 0,4 пред Фетел. Най-голямото предимство на Люис бе в третия сектор с многото правоъгълни завой, където е загубата на Ферари.
Макс Верстапен обаче бе още по-бърз и на свой ред поведе. Но когато направиха с гумите си 4-5 обиколки, пилотите на Мерцедес станаха още по-бързи и Люис отново бе най-бърз с тур за 1:36,877 мин, а Валтери бе на 0,3 сек. И двамата направиха сравнително дълги серии от 8 обиколки с тези първи комплекти.
Заедно с част от останалите пилоти, Алекс Албон също ползва гуми медиум за първите опити в тази трета тренировка и с тях бе 10-ти. Пред него близо едни до други със софт бяха пилотите на Рено и Торо Росо.
20 минути преди края обаче Фетел също излезе с нов комплект медиум, а не със софт и бързо записа рекордно преминаване на първи сектор. Льоклер също бе със средно твърдите гуми и бе още по-бърз в началото на тура си.
And Seb is the next to lock-up, but this time it’s on the entry Turn 8 ?#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/uWoYoE0Q7m
— Formula 1 (@F1) November 30, 2019
Себ направи рекорд и във втори сектор, пак подобрен от Шарл. В края на тура си германецът бе втори на 0,335 сек от Люис, а Шарл с още 0,035 сек по-бавен от съотборника си.
И двамата губеха време от Люис в третия сектор, но бяха с медиум. Направиха с тези гуми по 6 и 5 тура съответно и се прибраха в бокса. След това се върнаха в края, за да довършат работата с тези гуми.
След тях Ботас се появи с нов, втори за днес комплект меки гуми. С нови софт излезе и Хамилтън. Температурата на асфалта бе 38, като в първата си обиколка Валтери се доближи до топ времето на Люис на само 0,015 сек. Люис пък едва удържа колата и мина през прахта в опит да освободи пистата за Ландо Норис, който бе в бърза обиколка.
10 минути преди края Макс Верстапен също завъртя нова квалификационна симулация с нов софт и записа трето време. Той бе само на 0,089 от резултата на Хамилтън. Направи охлаждащ тур и в следващия записа новото най-добро за тренировката – 1:36,566 сек, с 0,074 сек по-добро от резултата на Хамилтън.
Албон на свой ред направи най-после бърз тур с меки гуми и записа четвърто време, но на 0,287 сек от Люис. Втората обиколка на Алекс също не се получи чиста и той остана четвърти
При излизането за последните серии зад колата на Серхио Перес се появи облак разпрашено масло. Това бе знак за още един проблем с мотор на Мерцедес.
CLASSIFICATION: END OF FP3
Less than a tenth between the top three ⏱️
Perez bossing the midield ?#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/lB36xdXOJt
— Formula 1 (@F1) November 30, 2019