Audi ще похарчи 24 милиарда евро за развитие на технологии и разширяване на производството си. Това е увеличение с 2 милиарда евро на първоначалния петгодишен план на марката.
Около 70% от общите инвестиции – 16,8 млрд. – са предназначени за разработка на нови модели като субкомпактния SUV Q1 например. За 2014 г. се очакват рекордни продажби от над 1,7 млн. автомобила.
Audi възнамерява да увеличи гамата си до общо 60 модела и варианта до 2020 г. Компанията от Инголщадт се опитва да превземе върха в премиум класа до края на десетилетието. Съревнованието с BMW се ожесточи тази година, като разликата в продажбите за периода от януари до ноември (включително) е само 42 600 коли.
Инвестиционният план на Audi пък е част от общата програма на групата Volkswagen на стойност 85,6 млрд., чиято цел е задминаване на Toyota Motor Corp. в глобален мащаб. Конкретно марката вече изпреварва BMW в продажбите в Китай и Европа, като следващата цел е пазарът в САЩ.
Audi представи през ноември концепцията Prologue, която демонстрира по-агресивен дизайн. Брандът планира електрически кросоувър за Съединените щати. В Мексико се строи завод, който ще започне да произвежда Q5 от 2016 г.