Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел постъпиха правилно, напускайки съответно Ферари и Ред Бул, смята световният шампион във Формула 1 за 1997 г. Жак Вилньов.
– В момента и двамата са в по-добра позиция, отколкото преди – сподели канадецът пред италианското издание Омникорсе.
Алонсо се върна в Макларън, където възраждат партньорството си с Хонда. Фетел пък отиде във Ферари, като ще се бори да вземе пета световна титла с легендарния италиански тим.
– Себастиан вече не беше „златното момче”. В Ред Бул вече не го искаха – те не са семейството, за каквото се опитват да минат пред хората. Имат един-единствен интерес – да продават колкото се може повече и ето защо отборът изведнъж „се влюби” в Даниел Рикиардо. Фетел нямаше друга алтернатива освен да напусне. Той пристига във Ферари в момент, когато екипът се преструктурира. Ще се иска малко търпение през 2015 г., но през 2016-та ще резултатите ще се видят – обясни Вилньов виждането си за четирикратния шампион.
Що се отнася до Алонсо, то според Жак испанецът очевидно е имал нужда от свеж въздух след пет години опити да вземе трета титла в кариерата си:
– Той дойде във Ферари, за да печели, но нещата се объркаха. Същото се случи при първото му преминаване в Макларън. Според мен Алонсо е най-добрият пилот във Формула 1, когато визьорите са спуснати, но извън колата работи за себе си, не за екипа. Използва интернет и Туитър в своя полза, а топ тимовете не харесват това – особено отбор като Ферари, където винаги са защитавали пилотите си, щом нещо не върви като хората. Вижте Кими [Райконен]: Ферари, за разлика от Ред Бул, е семейство.
В същото време Вилньов изпитва съмнения дали комбинацията Макларън-Хонда ще доведе до очакваните от Алонсо резултати. Той познава Хонда и смята, че все още не е ясно какви са качествата на задвижващата система на японците.
– Макларън имаха най-добрия двигател през изминалия сезон (Мерцедес), а останаха зад Уилямс и доста време бяха зад Форс Индия, който са с бюджет на половината на техния. Това е ясен знак, че има някакъв проблем. Що се отнася до Хонда, то продължавам да чувам как японците знаели да конструират турбо двигатели. Но тези V6 са нещо различно. Ферари също правеха отлични турбо агрегати през 80-те години (на ХХ век), както и Рено, но кой печели сега? Така че Хонда са неизвестно, но добре поне, че задържаха [Дженсън] Бътън – той ще им помогне да си решат по-бързо проблемите. Освен това Хонда е бранд, който идва и си отива от Формула 1. Не е като Мерцедес – те следват една програма до край – допълни Жак.