В света на Opel изключителните атлети носят свой специфичен знак – OPC. Преди 15 години на бял свят се появява първият сериен модел на Opel Performance Center. От този ден Opel съчетава своя експертен опит в моторните спортове за разработването на високо динамични автомобили за пътя, гарантирайки постоянен и пълноценен трансфер на технологии от състезателните болиди към серийните модели.
– Един OPC модел трябва моментално да бъде разпознат като такъв – отбелязва Марк Адамс, вицепрезидент на Opel, отговорен за дизайна.
Astra OPC например, демонстрира перфектно тренираното си тяло със специално скулптирани предни и задни брони, странични престилки, аеродинамичен спойлер на покрива и две напълно интегрирани изпускателни тръби с трапецовидни накрайници, осигуряващи специфично OPC излъчване. Нещо повече, за Insignia OPC дизайнерите създадоха огромните отвори за въздух със специфична „архаична“ визия на съблезъб. Всички OPC модели следват изискванията поставени от Адамс.
Когато Astra G заменя Astra F през 1998 г., бестселерът на Opel подобрява качеството, ефективността и вътрешното си пространство, но според легендата на Opel в моторните спортове и съосновател на OPC Фолкер Стричек има сериозен проблем.
– Автомобилът далеч не беше подходящ за моторни спортове. Тъй като не се планираше GSI версия, на практика липсваха конкурентно задвижване и ходова част. Така ние тръгнахме по друг път – само в рамките на година създадохме и тествахме нашия дебютен модел Opel Astra OPC 1 – разказва Стричек.
В момента спортният OPC флагман на марката е разполагащата с 239 кВт/325 к.с. Insignia OPC, но Astra OPC със своите 206 кВт/280 к.с. също предлага горещи изживявания зад волана. С компактните си размери и по-радикална цялостна стойка мощната Astra е бърза почти колкото своя по-голям събрат.
Новосъздаденият OPC екип конструира на базата на двулитровия ECOTEC мотор със 100 кВт/136 к.с. високооборотна и еластична машина, която е напълно различна от своята първооснова. Двигателят разполага с ковани бутала, „по-остри“ разпределителни валове, по-големи всмукателни и изпускателни канали, както и оптимизирана изпускателна система и електронно управление на процесите. В резултат от всичко това новият мотор разполага със 118 кВт/160 к.с. мощност. Допълнителен маслен радиатор и адаптиран термостат гарантират балансиран температурен режим за всякакви ситуации. Променени са още ходовата част, аеродинамиката и т.н.
Самоувереността на екипа на OPC нараства със спортните и търговските успехи и следващият проект е насочен към нещо много специално. Екипът си поставя за цел да създаде най-бързия компактен ван в света. Дебютът на Zafira OPC отбелязва и премиерата на турбокомпресорното пълнене. От този момент нататък всички следващи модели създадени от Opel Performance Center разполагат с ефективни турбо технологии. Мощността на 2.0-литровите двигатели постепенно нараства от 141кВт/192 к.с. с първото поколение Zafira OPC до 147 кВт/200 к.с. с второто поколение Astra OPC и след това от 176 кВт/240 к.с. до 206 кВт/280 к.с. за актуалната Opel Astra OPC. С увеличаването на мощността нараства и въртящия момент. Докато първото поколение 2-литров турбо мотор разполага с 250 Нм, двигателите от последното вече постигат завладяващите 400 Нм.
Моделите OPC демонстрират колко добри и консистентни са в рамките на състезанията от цялата година и редовно постигат рекорди на обиколка на дългата 20,8 километра Северна отсечка (наричана „Зеления ад“) на Нюрбургринг. Второто поколение Astra OPC поставя нов рекорд от 8:35:94 минути в класа през 2005 година. На следващата година Zafira OPC от своя страна поставя нов рекорд за компактни ванове (8:54:38 минути), който все още е валиден и днес. Corsa OPC пък създава нови стандарти в сегмента на малките автомобили през 2007 година. Напълно сериен модел изминава разстоянието на пистата за 8:47:99 минути.
В допълнение към рекордните обиколки, всички OPC автомобили преминават през тежките изпитания на маратонските тестове на „Зеления ад“, оценяван от повечето специалисти като най-натоварващата писта в света. Легендарната Северна отсечка обаче е традиционно запазена територия за Opel. Автомобилите със светкавицата в своето марково лого преминават екстремни тестове на нея още от 60-те години. В момента Opel има споразумение за коопериране с Nürburgring Ltd и разполага със собствен тестови център в непосредствена близост до пистата още през 2006 година.