Макларън и Хонда са недоволни от промяната в правилата за двигателите, съобщи ВВС. Според информацията висш източник от японския производител заявил, че в компанията са „раздразнени” от последното развитие на събитията.
ФИА разреши работата по задвижващите системи във Формула 1 по време на сезон 2015 г., тъй като в правилника няма конкретно посочена дата за хомологация. Това означава, че производителите могат да се трудят по агрегатите си през годината, като ограниченията остават (32 развойни точки или до 48% от моторите). Хонда обаче няма да може да прави промени след хомологацията си в края на февруари, тъй като 2015 г. се явява първи сезон за компанията.
Макларън и Хонда са се свързали с ФИА относно тази ситуация, но засега няма официален коментар по темата.
По-рано рейсинг директорът на тима от Уокинг Ерик Булие заяви, че на съперниците на Мерцедес трябва да бъде позволено да работят по задвижващите си системи, за да се намали разликата спрямо световните шампиони за 2014 г. Това е в интерес на спорта, твърди той.
– Все пак това е съревнование и (би трябвало да) можем да променяме автомобилите толкова, колкото искаме. Смятам, че е редно двигателите да се замразяват, след като всеки производител е имал възможност да ги развие. Ако забраниш конкуренцията, то това би било срещу духа на спорта – обясни Булие.
Ферари и Рено настояваха месеци наред за размразяване на задвижващите системи. Техническият шеф на Скудерията Джеймс Алисън привлече вниманието върху липсващата дата за хомологация за 2015 г. още по време на състезателния уикенд в Абу Даби миналата година.
Хонда смятат, че промяната в правилата за останалите производители ги поставя в неизгодна позиция. Представители на японската компания щели да се срещнат с ФИА през следващата седмица, за да обсъдят ситуацията. В публикацията на ВВС е цитиран анонимен източник от друг производител, който казва, че промените „няма да доведат до кой знае каква разлика”.
За днес пък е планирана среща в Женева на представителите на всички производители на двигатели, на която щели да обсъдят визията на Бърни Екълстоун за сезон 2016 г. Англичанинът, който управлява търговските права на Формула 1, иска промени в задвижващите системи, по-агресивно изглеждащи автомобили, които да са по-трудни за изпреварване и т.н. Според председателя на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда обаче не е нужно да се бърза.
– Може да се измисли нещо разумно, ако си дадем време до 2017 г. – заяви австриецът. – Хонда например едва ли са конструирали двигател само за един сезон. Нужна е известна стабилност, иначе всичко става безумно скъпо.