Рено иска да проведе разговори с ФИА относно новата точкова система на федерацията за набиране на актив за суперлиценз.
Международната организация постави нови условия за младите пилоти. Едно от тях е да имат определен актив (минимум 40 точки) от различните шампионати, в които са се състезавали преди F1. В тази схема най-ниското стъпало е Формула Рено, а световните серии Формула Рено 3.5 са към средата на подреждането. Най-високо е поставена Формула 2, която все още не съществува, а след нея – с равни показатели – са GP2, европейската F3, WEC (World Endurance Championship), Индикар. После идват GP3 и FR3.5.
Именно поставянето на сериите на френския производител значително по-ниско от очакванията накара Рено да потърси среща с ФИА. От компанията са изпратили писмо до отборите, участващи в техните шампионати, в което се казва, че те ще „използват всички възможности, за да защитят първенствата си”.
Реакцията идва след анализи, според които федерацията се опитва да промотира собствените си шампионати. Част от коментарите са в положителна посока – че идеята е добра, но все още има нужда от доработване. Висш мениджър от състезателен тим с екипи в множество различни категории е цитиран от Аутоспорт да казва, че е разтревожен от подреждането на сериите:
– Това очевидно е политическо решение. Ясно е, че искат да въведат ограничения за определени шампионати. В противен случай няма логично обяснение защо има толкова голяма разлика между FR3.5 и GP2.
Междувременно бившият пилот от Формула 1 и настоящ телевизионен коментатор Дейвид Култард заяви, че е нужно по-голяма гъвкавост в системата на новите правила за суперлицензи. Шотландецът обясни, че има сериозна опасност изключителни таланти да не успеят да наберат нужните точки, но да са доказали, че са готови за Формула 1.
– Не бива нещата да са блокирани и изобщо да не се променят – продължи Култард. – Има шампионат, който дори не съществува в момента (F2 – б.р.), а в него се взимат повече точки, отколкото в установени серии. Според мен първо трябва да тръгнат нещата и да видим какво ще се получи. Ако има някой, който е изключителен талант и спортът застава зад този човек, то не бива да се ограничаваме само до точките.
Той допълни, че преценяването тежестта на отделните първенства също е противоречива тема. Според него точковата система може и да претърпи промени, въпреки че по принцип е съгласен с нея.
– Някои от тези серии заслужават повече, отколкото са получили. Ясно е, че не може всички да са доволни. Но е нужна система, която поне да осигурява, че постигналият определен успех пилот има шанса да върви напред и не е нужно единствено да връчи голям чек. Така че съм съгласен с основата на концепцията – каза още Култард.