Ферари инвестира 40 милиона евро в тестови системи в базата си в Маранело. Компанията влага средствата в подобрение на технологиите за тренировки, които ще позволят изпитания на болида и задвижващата система директно в Джестионе Спортива.
Скудерията изкара труден сезон през 2014 г. и изживя сериозни промени. В момента компанията се оглавява от Серджо Маркионе, а шеф на екипа във Формула 1 е Маурицио Аривабене. Според Гадзета дело Спорт поредната стъпка в посока промяна е новото сътрудничество на Ферари с австрийската фирма AVL. Компанията е специализирана в изследвания и симулации, като преди работеше с Ред Бул.
Тестовете във Формула 1 са ограничени. Платформата на AVL би позволила на италианския тим да изпитва и развива автомобила и системите си, включително brake-by-wire, при симулирана скорост до 360 км/м. За целта в Маранело се строи специална сграда, която ще е свързана с другия симулатор на отбора.
AVL е най-голямата частна компания за развитие на задвижващи системи с двигатели с вътрешно горене, разработваща инструментариум и тест системи, независим изследователски институт и т.н. Австрийската фирма попадна в центъра на вниманието, когато през юни миналата година се разбра, че на нейните съоръжения Торо Росо и Рено са провели тест с пълноразмерен болид малко преди първия старт от шампионата в Австралия. ФИА разследва случая и установи, че изпитанията са извършени според изискванията на регламента.
– Ние се опитахме да подкрепим Торо Росо да намалят разликата (в представянето от зимните тестове) – обясни шефът операции на пистата Реми Тафен, когато информацията за теста бе оповестена публично. – Имаше налични стендове, които можехме да използваме и се възползвахме от възможността. Идеята беше просто да тестваме на повече стендове, отколкото имаме във Вири.