Валтери Ботас спечели първата позиция, докато съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън остана едва пети на стартовата решетка за Гран при на САЩ. Това бе 11-ти полпозишън за финландеца в кариерата му във Формула 1, пети през 2019 г. и първи на пистата Circuit of the Americas (COTA).
„Много съм доволен“, каза Ботас след сесията
„Измина известно време, откакто не съм бил на полпозишън и чувството е страхотно. В петък се борех с колата си, но направихме редица промени и усещането в събота бе значително по-добро. Знаех, че болидът има потенциал да се бори за предни позиции. Просто аз трябваше да направя силна обиколка. Много съм доволен от първия си тур в Q3. Не бе съвсем перфектен, но се оказа достатъчно добър за полпозишън. Да стартираш от челото винаги е предимство. Сега от мен зависи да се постарая да запазя лидерството на старта.“
“Guess who’s on pole…” ? #USGP
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 2, 2019
Totally here for this kind of content ? #USGP pic.twitter.com/2f0A8LYnLy
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 3, 2019
Хамилтън от своя страна каза, че това вероятно е една от най-лошите му квалификации от доста време насам
„Очевидно е, че автомобилът можеше да е на първа редица. Просто аз не успях да направя добър тур. Валтери свърши страхотна работа – поздравления за него. Сега ще опитам да разбера какво се обърка и как да се върна в челото. Предизвикателството да изпреваря две Ферари-та, един Ред Бул и Валтери ще е тежко, но ще продължа да се трудя и се надявам да се справя по-добре в надпреварата“, допълни англичанинът.
Люис отбеляза също така, че скоростта на Ферари на правите не е толкова висока като в предишни състезателни уикенди. ФИА издаде технически директива, в която обяснява как ще тълкува определени правила, свързани с конструкцията на задвижващата система. От Скудерията пък заявиха, че ще се радват федерацията да изясни легалността на агрегата им, тъй като се дразнят от постоянните слухове относно мотора.
„Станалото тази седмица бе доста интересно за наблюдение. Мисля, че са загубили част от мощността. Интересно ми е да видя дали спадът ще продължи и как ще се отрази на състезанието. Но все още са доста по-бързи от нас – основно на правите“, сподели Хамилтън.