Гран при на САЩ е 19-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Надпреварата ще е 41-ата, която носи това название и ще е част от Гран при първенството. В Съединените щати обаче са проведени общо 69 F1 състезания – 11 от тях са издания на Индианаполис 500. Две от надпреварите пък се провеждат на паркинга на прочутия Сизърс Палас в Лас Вегас. Състезания в различни периоди има в Далас, Детройт и Финикс.
От 2012 г. Гран при на САЩ се провежда на пистата Circuit of the Americas (COTA) в Остин, Тексас. Трасето е дело на архитекта, създал всички използвани съвременни конфигурации – Херман Тилке.
The stars and stripes are waiting for you. https://t.co/CiOcaBjUiV
— Circuit of The Americas (@COTA) October 29, 2019
Гран при на САЩ в числа
Дължина на пистата – 5,513 км
Брой завои – 20
Брой обиколки – 56
Състезателна дистанция – 308.405 км
Скорост в питлейна – 80 км/ч
Люис Хамилтън държи рекорда за обиколка на COTA – 1:37.392 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес
Хамилтън държи и рекорда за обиколка в квалификация – 1:32.237 мин, даден през 2018 г. с Мерцедес в Q3
Our turn. ? pic.twitter.com/dTULYJEivN
— Circuit of The Americas (@COTA) October 28, 2019
Пирели предоставя на отборите същите типове гуми, които бяха на разположение и в Мексико – C2, C3 и C4, съответно като хард, медиум и софт
Характеристиките на COTA обаче са много по-различни от тези на Аутодромо Ерманос Родригес. Освен това екипите ще имат възможност в петък да изпробват новите гуми на Пирели за 2020 г. Всеки пилот ще получи по два комплекта софт, които ще може да използва само в тези две сесии.
Кими Райконен спечели миналогодишната Гран при на САЩ, използвайки стратегия с 1 питстоп. Финландецът, тогава пилот на Ферари, потегли с ултрасофт и смени със софт. Втори завърши Макс Верстапен (Ред Бул), при това потегляйки от 18-та позиция на грида. Той също бе с 1 бокс, но изборът му бе софт-суперсофт. Люис Хамилтън (Мерцедес) зае последното място на подиума, като неговият стратегически избор бе за две влизания в пита.
„На трасето в Остин винаги се получава добро шоу – и на пистата, и извън нея“, коментира спортният директор на Пирели Марио Изола. „Отборите ще получат за тестове C4/софт за 2020 г. Цялата гама за следващия сезон обаче ще е на разположение за тренировки по време на двудневния тест през декември след Гран при на Абу Даби. В Остин има завои от всякакъв тип и добра настилка, така че е чудесно място за изпитания.“