Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда получи разрешение да работи по задвижващата си система през 2015 г.

Хонда получи разрешение да работи по задвижващата си система през 2015 г.

29
0

Хонда получи разрешение да работи по задвижващата си система по време на сезон 2015 г. във Формула 1.

В японската компания, която се завръща тази година в спорта, останаха недоволни от промените по отношение на правилата за агрегатите. Федерацията разреши на останалите производители – Мерцедес, Ферари и Рено – да се трудят по системите си по време на сезона, тъй като в правилника липсва посочена дата за крайна хомологация. Вследствие на това представители на Хонда и Макларън се срещнаха с рейс директора на ФИА Чарли Уайтинг и явно са успели да го убедят в правилността на позицията си.

Снощи Уайтинг е изпратил документ на отборите от Формула 1, в който се обяснява как ще се работи с новите компании, влизащи в спорта. В него се казва, че те ще имат право на подобрения по задвижващите си системи.

– След като и четирите производители ще имат хомологирани задвижващи системи в началото на сезона, вярваме, че ще е справедливо всеки от тях да има равен шанс за новости през сезона. Ето защо ще разрешим на новия производител да използва средноаритметичния брой развойни точки (т.нар. tokens) от тези, които другите имат налични. Ако например производителите, участвали в шампионат през 2014 г., разполагат с 8, 7 и 5 неизползвани възможности в началото на новия сезон, то новият производител ще има право на 6 (средноаритметичната стойност, закръглена към по-малкото цяло число) – се казва в документа, цитиран от Аутоспорт.

За 2015 г. производителите имат 32 позволени развойни точки за работа. Този брой намалява през следващите години.

Въпросът с липсващата в правилника дата за хомологация бе повдигнат от техническия шеф на Ферари Джеймс Алисън още по време на последния състезателен уикенд миналия сезон. Впоследствие ситуацията бе обсъдена и ФИА се съгласи, че от текста се подразбира какво се има предвид (спиране на работата по задвижващите системи преди първия старт), но в конкретната формулировка няма дата. Първоначално федерацията изключи възможността Хонда да прави промени по своята задвижваща система, тъй като 2015-та ще й е първи сезон, а нито един от останалите производител не работи по моторите при въвеждането им през 2014-та.