Болидите от Формула 1 трябва да са с 1200 к.с., а настоящите болиди са прекалено лесни за управление, смята Ники Лауда.
Председателят на борда на Мерцедес F1 има три титли в Гран при – през 1975, 1977 и 1984 г. Той заяви преди срещата на производителите на задвижващи системи, че е хубаво промени да се правят за 2017 г., а впоследствие допълни, че стъпката към по-висока мощност е особено важна за спорта. Настоящите коли са със 750 к.с.
– В момента рискуваме да губим все повече фенове, тъй като Формула 1 става непривлекателна. Иска ми се да имахме футуристичен автомобил, който да привлича хората поне пет години. Би трябвало да е с 1200 конски сили, с широки гуми и аерохарактеристики, позволяващи крива на мощността, която да е на лимита. Хубаво е хибридните технологии да останат, но е нужна повече мощност. Сегашните F1 коли позволяват на всеки пилот от GP2 или GP3 да е толкова бърз, колкото и вече установените състезатели и те го постигат за много кратко време, като при това не поемат особено големи рискове. Преди години младежите наистина се тревожеха за скорост, спиране, аеропритискане и катастрофи при 300 км/ч. Днес автомобил от Формула 1 може да се кара като нормална кола. Аз го мога, вие също – заяви Лауда пред Аутоспорт.
Производителите на задвижващи системи разгледаха предложението за увеличаване на мощността на срещата си в Женева. То ще бъде представено за анализ и на следващото събиране на Стратегическата група.
Междувременно производителите трябва и да уеднаквят разбирането си по отношение на последното уточнение от страна на Чарли Уайтинг за работата по агрегатите по време на сезона.
Според известния журналист Михаел Шмид в Мерцедес са променили намерението си да стартират сезона със задвижващата система от края на 2014 г., за да не се явят в Мелбърн с пълния набор позволени елементи за работа – 32, тъй като това би вдигнало драстично наличните възможности за Хонда. Световните шампиони щели да пристигнат в Австралия със само 6 свободни компонента. Рено – със 7, а Ферари – с 12. Това означавало само 8 елемента, с които да разполага Хонда по-нататък. Японският производител обаче търси ново уточнение, тъй като иска да разполага с толкова, колкото и останалите производители – 32 компонента за развитие.