Себастиен Льоб поведе с 13,3 секунди пред Себастиен Ожие в рали Монте Карло, първи кръг от световния шампионат за 2015 г., след първите две отсечки в надпреварата, които бяха нощни.
Деветкратният носител на короната във WRC бе изключителен в първия етап, когато бе най-бърз с 22 секунди аванс!
– Първата отсечка бе наистина заледена. Без междинни времена не знаех как вървя спрямо останалите пилоти, така че останах изненадан от разликата на финала. Когато караш 20 километра на лед, не оставаш с впечатлението, че си бърз, но явно е било така! Във втората натиснахме сериозно, но настилката бе много мръсна. Имаше кал, чакъл и трева по всички завои. Всичко може да се случи на Монте Карло. Предстои ни още много дълъг път. В известна степен се почувствах уверен относно темпото след началната дистанция. Надявам се настилката да не е твърде замръзнала по-нататък – коментира Льоб.
Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон отбеляза, че условията по трасето са се променяли за отделните екипажи в зависимост от позицията им в стартовия ред.
– Първоначалните резултати освен това предполагат, че новостите по DS3 WRC са добър напредък – продължи Матон. – Крис Мийк и Мадс Остберг (съответно шести и девети след две отсечки – б.а.) имат други задачи. Но това бе само началото на надпреварата.
Стартовият ред бе посочен и от екипа на Фолксваген като основен фактор за представянето в началото на ралито. Яри-Мати Латвала е на трета позиция след съотборника си Ожие (на 36,1 сек зад Льоб).
– Началото бе всичко друго, но не и лесно. Условията се меняха постоянно, особено в първата отсечка. Мокър асфалт или черен лед – в нито един момент не бе сигурно какво те очаква. Като цяло имаше много малко сцепление навсякъде. Затова бяхме изключително предпазливи и не поехме никакви рискове. Това очевидно не бе най-добрият подход за първия етап, но бе правилният – обясни Ожие.
Латвала от своя страна сподели, че не е преживявал толкова труден старт на рали Монте Карло като тазгодишния първи етап:
– Беше безкрайно сложно да се прецени непрекъснато променящото се ниво на сцепление. Лесно можеше да изгубиш минути там, така че съм доволен от времето ни. Беше прилично начало.
Пилотите на М-Спорт От Танак и Елфин Еванс се наредиха четвърти и пети след добър старт. И естонецът, и британският пилот бяха много доволни от представянето си досега. Танак се радваше, че от самото начало изгради добър ритъм, а Еванс направи точния избор на гуми за втората отсечка, което се оказа особено ценно.
Топ 10 допълват Мийк, Андреас Микелсен с третото Поло R WRC, Тиери Нювил (Хюндай), Остберг и Хенинг Солберг (Форд Фиеста RS WRC).