Няколко от отборите във Формула 1 са поставили под въпрос легалността на двигателя на Ферари през тази година. Скудерията има категорично най-мощният агрегат този сезон, което й дава сериозно предимство след лятната пауза.
Пилотите на тима Шарл Льоклер и Себастиан Фетел взеха всички 5 полпозишъна в последните 5 кръга, като спечелиха 3 от състезанията. И предимството им е особено забележимо на правите, където те печелят до общо 1 секунда на обиколка спрямо съперниците.
Няколко от тимовете са поставили въпроса пред ФИА доколко задвижващата система на Скудерията е легална. Те смятат, че по-голямата мощност, която се използва за кратък период от време, може да идва от интеркулера.
Теорията е, че във Ферари успяват да охладят допълнително гориво-въздушната смес, като от масления интеркулер изтича малко масло в определени моменти. То намалява температурата на сместа и след това участва в горивния процес и го подобрява.
Подозрения имало и към редовността на хибридната система на Ферари. От ФИА до момента са обявили само, че продължават да следят всички параметри на задвижващите системи. И засега няма подаден протест от даден отбор към продукта на някой производител.