Рено се надява да намали наполовина дефицита от 60 к.с. спрямо Мерцедес до Мелбърн. Френският производител си е поставил за цел спечелването на поне пет победи през предстоящия сезон в F1. Компанията ще работи с Ред Бул и Торо Росо през 2015 г. (връщането на Катерам на грида се смята за на практика невъзможно).
През миналия сезон Даниел Рикиардо с RB10 взе три победи със задвижващата система на Рено. Той бе единственият пилот, освен тези на Мерцедес (Люис Хамилтън и Нико Розберг), записал успех през 2014-та.
Моторът далеч не бе единственият проблем на четирикратните световни шампиони от Ред Бул, които обаче направиха забележително възстановяване. Екипът почти не прави предсезонни тестове, а Рикиардо още в Австралия взе подиум, но по-късно бе дисквалифициран заради техническо нарушение.
Фактът, че Рено ще работи само с два отбора тази година, ще позволи по-голямо съсредоточаване върху намаляване на разликата спрямо Мерцедес, смята шефът на спортния департамент на компанията Сирил Абитебул.
– Установихме разлика от около 60 конски сили в сравнение с Мерцедес в края на сезон 2014 г. Надяваме се да намалим този дефицит наполовина до началото на сезона в Мелбърн. За разлика от Мерцедес, ние ще започнем състезателната 2015-ат година с нова версия на двигателя си. Целта на Рено е да вземе поне пет победи – обясни Абитебул пред Canal+.
Голяма част от надеждите на Рено се коренят в частичното размразяване на работата по моторите. ФИА разреши промяната на 32 компонента (до 48% от задвижващата система) по време на самия сезон. Абитебул сподели, че досега френският производител е използвал около две трети от позволените възможности.
Предсезонните тестове във Формула 1 започват в неделя, 1 февруари.