В Хонда се надяват да изпреварят Рено като качества на задвижващата си система преди края на сезона. Това заяви спортният шеф на японците за F1 Юсуке Хасегава.
Двигателите на Хонда за 3-и пореден сезон изостават значително от Мерцедес и Ферари като мощност и надеждност, а освен това не са и на нивото на Рено. Затова екипът на Макларън, който ползва японските агрегати, не може да се бори за челните позиции.
От Гран при на Азербайджан от Хонда пуснаха новата си 3-а спецификация на мотора за сезона, която е по-мощна и издръжлива. Благодарение и на нея Фернандо Алонсо и Щофел Вандоорн спечелиха много точки в Гран при на Унгария и изпревариха Заубер в класирането при конструкторите.
„Мисля, че можем запазим темпото на увеличаване на мощността, но ще е трудно да настигнем Мерцедес и Ферари, каза Хасегава. – Искам да сме пред Рено и се надявам това да стане преди края на сезона. Не мога да ви кажа цифри, но намаляваме изоставането си спрямо другите. Това се вижда от данните.”
Хасегава каза още, че в момента Хонда е най-близо до конкурентите си откакто се върна в спорта като доставчик на задвижващи системи през 2015 г. „Сега двигателят ни е добре по отношение на гъвкавостта. Но пилотите още забелязват липса на достатъчно мощност. Уверени са в колата, което е добре, но още е трудно да преследваме водещите 3 тима.”