Макларън трябва да има за цел поне една победа през предстоящия сезон във Формула 1, смята бившият пилот на тима от Уокинг Дейвид Култард.
Британският екип ще представи утре болида си MP4-30 за 2015 г. Отборът възобнови сътрудничеството си с Хонда – предишният период на съвместна работа на двете компании е сред най-успешните във Формула 1 и за Макларън, и за японския производител.
– Хонда трябва да са поне на нивото на Рено и Ферари – все пак са производител, който е конструирал шампионски двигатели и разполага с турбо технологии от Индикар. Според мен няма как да са по-зле – обясни Култард пред Ройтерс. – А задвижващата система на Рено бе достатъчно добра, за да спечели три надпревари през миналата година. Естествено, че няма да се държат като претенденти за титлата през 2015 г., но защо да не се борят за победа, щом Ред Бул финишираха втори с агрегата на Рено при толкова видими проблеми?
Макларън няма победа в F1 от 2012 г. (последната е на Дженсън Бътън в Гран при на Бразилия). През миналия сезон тимът завърши пети при конструкторите, но през голяма част от състезателната година вървеше след Форс Индия – отбор с далеч по-скромни възможности.
Култард посочи, че се изисква време за смяна на посоката, за постигане на резултати, но „всеки на своя отговорност подценява Рон [Денис]”.
– Според мен целта трябва да е опит да се спечели надпревара, не само да се опитват да стигнат подиума. Мерцедес вероятно ще продължи да доминира, но Ред Бул, Ферари и останалите екипи, включително Макларън-Хонда, трябва да са по-близо – допълни Дейвид.
Фернандо Алонсо се върна в Уокинг, а негов съотборник този сезон ще е Дженсън Бътън. Култард смята, че идването на испанеца е „брак по сметка, а не чиста любов”:
– Снимките с прегръдките не заблуждават никого, нали? Но Алонсо знае как да печели, Макларън също. Дженсън е солиден, стабилен и мисля, че да го задържат бе правилната постъпка. Ако от всички тези съставки не се получи достойна за медал комбинация, то някъде нещо е принципно сбъркано.