Бърни Екълстоун определи шанса за провеждане на Гран при на Германия през 2015 г. като „по-малък от 50%”.
Надпреварата е планирана за 19 юли и трябваше да се проведе на пистата Нюрбургринг. Трасето обаче фалира и не може да поеме финансовата тежест. Екълстоун заяви по-рано този месец, че това не е проблем и състезанието ще отиде на Хокенхайм – просто трябвало да се поправят датите в договора. Втората немска писта, която домакинства Гран при на страната, обаче също няма желание да посреща Формула 1. Именно финансови затруднения бяха причината да се сключи споразумение Нюрбургринг и Хокенхайм да се редуват в Гран при календара.
– Шансът за провеждане на Гран при на Германия тази година е по-малък от 50% – заяви Екълстоун. – Ще е трудно да има надпревара, ако до средата на февруари – началото на март все още няма споразумение.
Понастоящем в календара са включени 20 старта. Най-новото попълнение е Гран при на Мексико (30 октомври – 1 ноември). Изненадващо появилият се в листата старт в Корея отпадна в последния вариант, а Екълстоун обясни, че присъствието му било единствено поради легални причини.
Ситуацията в спорта предизвиква тревога, тъй като голямата част от т.нар. традиционни трасета не могат да плащат исканите суми, за да са домакини на F1 надпревари. Главният оперативен директор на Имола Пиетро Бенвенути заяви, че понастоящем пистите не могат да си позволят да приемат Гран при старт без подкрепата на правителство или богат спонсор. Според него това води до риск Формула 1 да изгуби онези исторически трасета, които са създали мита около Гран при.