Ред Бул RB11 пристигна за първия предсезонен тест на отборите от Формула 1 и излезе на пистата Херес в камуфлажно оцветяване!
Автомобилът премина благополучно краштестовете, като това бе потвърдено едва вчера. В момента Даниел Рикиардо вече работи с тима на испанското трасе.
Шефът на отбора Кристиан Хорнер посочи по-рано, че екипът от Милтън Кийнс е изживял може би най-краткия период за производство и сглобяване в цялата си история досега.
– Работихме по много сгъстена програма, за да подготвим колата навреме за първия тест, но това е нещо нормално за този отбор – каза той малко преди появата на RB11 на писта. – Ако не си на лимита, то това означава, че не се стараеш достатъчно упорито.
Конструкторът Ейдриан Нюи е взел голямо участие в разработката на автомобила. Той заяви, че отборът е трябвало да прегледа научените през миналия сезон уроци и да ги приложи в оптимален вариант в новия болид.
На пръв поглед RB11 може да не изглежда толкова различен спрямо предшественика си, тъй като най-сериозната промяна засяга само носа. Според главния конструктор Роб Маршал обаче новостите са под черно-бялата (в момента) повърхност:
– Има някои промени, които влияят на формата на предната част, но като изключим тях, повечето новости са скрити. Определихме кои аспекти се нуждаят от подобрение и работихме здраво върху тях.
Хорнер сподели също така, че връзките с Рено са се задълбочили и двата екипа са се трудили заедно по промените както в колата, така и по задвижващата система. Френският производител ще работи тази година с Ред Бул и Торо Росо, което ще позволи по-голямо съсредоточаване върху тях и по-добра интеграция на отделните компоненти.
– Наистина можем да направим стъпки напред тази година, работейки в унисон с Рено – каза още Хорнер.
Според Нюи обаче ще е нужно време, за да се разкрият истинските дивиденти от това по-близко сътрудничество:
– Трудихме се много упорито с партньорите ни от Рено, за да им помогнем да развият двигателя. Смятам, че това бе най-сериозната ни ахилесова пета през миналата година и е нещо, което се знае в Рено. Затова и те хвърлиха толкова усилия. Това, което трябва да помним, е, че агрегатът с вътрешно горене и свързаните с него много сложни компоненти – ERS и турбокомпресор – са създавани с дългосрочна перспектива. Ако един отбор има предимство при тях, то отнема време то да бъде стопено, да се изравниш по представяне (със съответния екип) или – да се надяваме – да излезеш напред.
Our first live shots of the #RB11 on track. Spot the Bull? #CamoBull pic.twitter.com/Sk4vxwkpbo
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 1, 2015