Начало WRC News Макинен уверен, че екипажите му ще са бързи в Уелс

Макинен уверен, че екипажите му ще са бързи в Уелс

154
0

Тимът на Тойота се чувства уверен преди рали Уелс, 12-и кръг от световния рали шампионат (WRC). От Танак води в генералното класиране при пилотите. Макар в последната надпревара да се препъна (не по своя вина), естонецът остава с най-големи шансове за титлата през 2019 г.

„Рали Турция бе трудно за нас състезание, но подхождаме към последните три надпревари от сезона с увереността, че можем да се представим силно във всички тях”, коментира шефът на тима Томи Макинен

„През първата ни година уелската надпревара не бе благосклонна към нас, но тогава научихме много. Направихме доста промени и миналия сезон бяхме наистина силни в това рали. Пътищата са бързи и гладки, което ни пасва. Нещата винаги може да се усложнят, ако е хлъзгаво, но според мен предизвикателството се харесва на пилотите.”

Танак каза, че рали Уелс е специален кръг в първенството, който има своите специфични особености.

„Отсечките са бързи, имат добър ритъм, но условията могат да ни затруднят, тъй като има възможност сцеплението да се променя във всеки завой. По принцип увереност зад волана е необходима във всяко едно състезание. При такива условия обаче наистина може да донесе сериозна разлика”, обясни Танак.

„Понастоящем разликата в шампионата е по-малка, но ни остават три ралита. Знаем, че можем да сме бързи във всяко едно от тях. Сега трябва да си довършим работата, започвайки от Уелс.”

Надпреварата във Великобритания е сред много специалните ралита за Яри-Мати Латвала

Точно там е дебютът му във WRC – през 2002 г. Финландецът не веднъж се е връщал към онзи момент и хубавите си спомени. Според него основното предизвикателство винаги е времето.

„През годините, когато съм карал там, съм виждал сняг, лед, ураганен вятър и дъжд във всевъзможни посоки! Ако вали, докато си още в отсечката, може всъщност да поотмие калта от колата и да ти даде малко по-добро сцепление. Но като започне да изсъхва, става крайно лигаво и хлъзгаво. Нямам търпение за ралито и да намерим добър ритъм”, каза Латвала.

Крис Мийк ще кара пред родна публика, което прави ралито още по-важно за него от обичайно. Неговата първа надпревара изобщо е в Уелс, а сега отново ще се състезава там.

„За мен дъждът и калта са голяма част от причините, поради които обичам ралитата. В началото на октомври определено може да вали, но времето бе значително по-екстремно, когато надпреварата се провеждаше през ноември. Знаем, че Ярис WRC върви доста добре в подобни условия, дори когато е много хлъзгаво. Затова съм оптимист, че ще сме в състояние да се борим за топ резултат”, каза Мийк.