Техническият шеф на Уилямс Пат Саймъндс заяви, че по принцип харесва идеята за мощност от 1000 к.с. за автомобилите във Формула 1. Според него обаче е по-важно спортът да се подобри като цяло.
Саймъндс обясни на пистата Херес, че е нужно F1 да е в добро здраве.
– Идеята за впечатляващи автомобили, за 1000 конски сили ми допада. Но ми харесва и идеята на грида да има значително повече коли. Това според мен трябва да е приоритет в момента. Нужно е да изградим добър бизнес. Да дадем на хората това, което искат да гледат – каза Саймъндс.
Той допълни, че понякога двете идеи (бизнесът и желанията на публиката) се изключват взаимно, но смята, че е възможно да се свърши много работа и в настоящите рамки – особено по отношение на връзките с публиката. Освен това Саймъндс е на мнение, че въведеното през миналата година хибридно задвижване се намира на твърде ранен етап от развитието си, за да се тръгва към радикална промяна. В същото време обаче, спортът не бива да се страхува от изменения.
По отношение на новия Уилямс FW37 Саймъндс посочи, че конкурентоспособността е нещо относително. Тимът е направил стъпки, които той се надява да помогнат за напредване на грида, но не знае каква работа са свършили съперниците. Англичанинът заяви, че се надява Уилямс да стартира поне от финалната си позиция в миналия шампионат.
Екипът на Саймъндс се е трудил по обтичащите задната част на болида въздушни потоци, като това е една от най-променените части на автомобила заедно с подобреното задно окачване. Най-очевидната промяна от настоящата версия на FW37 и варианта за първия старт в Австралия пък щяло да е ново задно крило. Инженерът каза още, че развойното темпо на Уилямс през 2014 г. е едно от нещата, с които се гордее особено много, тъй като представянето на FW36 се подобри в значителна степен спрямо напредъка на опонентите. За новия сезон тимът ще приложи същата философия на работа.
Уилямс нямаше проблеми през втория ден тестове на пистата Херес. Валтери Ботас направи 61 обиколки, като сутринта се труди по аеродинамиката, а следобедната програма включваше по-дълги серии. Финландецът каза, че е много доволен от това как се чувства в FW37.
Повече подробности за новия Уилямс и останалите болиди на екипите от Формула 1 за 2015 г. ще може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (179).