Една от основните причини за завръщането на Фернандо Алонсо в Макларън бе възстановеното партньорство с Хонда и общия стремеж за постигане на нови успехи. След първите тестове за сезона на пистата Херес де ла Фронтера обаче се оказа, че това партньорство се очертава като доста трудно. Или казано по-точно, Макларън Хонда изглежда така, както отборите на Рено в началото миналата година.
Или на практика екипът изглежда с година назад, нещо, което на практика е факт. Колко бързо ще бъде наваксана тя зависи от работата на японците, но също така и на хората от Уокинг. Шест седмици преди началото на сезона обаче отборът се намира в средата на нищото. Това едва ли е радващо за Алонсо.
„Аз съм сигурен, че той е щастлив от мястото, където се намира“, заяви главният инженер на Макларън, Мат Морис, по адрес на Алонсо. Въпреки това той признава, че първият тест е бил „доста разочароващ“ за испанеца, който успя да завърти едва 38 обиколки с време от 14,712 сек по-бавно от най-доброто на Кими Райконен. Това го направи пилота с най-малко километри и с най-слабо време. Ще успее ли Алонсо да извади сам колата от калта? Това е въпросът, който мнозина специалисти си задават.
„Той работи с голяма решителност по своите задачи. Определено дава импулс в отбора и е изключително мотивиран. Това прави впечатление на всички“, в заключение обяснява Морис.
След опита от миналата година е ясно, че ще мине известно време, преди техническите дефекти да бъдат овладени. Това ще изисква максимално търпение от страна на Алонсо. В екипа в момента никой не говори за място на подиума като цел или за победи. А завършването на състезания едва ли ще задоволи амбициите на испанеца.