Техническият делегат на ФИА Джо Бауер е установил, че температурата на горивото на Люис Хамилтън по време на първата свободна тренировка преди Гран при на Сингапур е била по-ниска, отколкото правилата разрешават. Той е препратил информацията към стюардите на надпреварата, които могат да започнат разследване.
Според доклада на Бауер температурата на горивото, измерена в 17:44 часа местно време, е била с повече от 11 градуса по Целзий по-ниска от средната околна температура, засечена час пред началото на сесията. Показателят бил 20,3 градуса при температура на въздуха в посочения момент от деня 32 градуса.
Член 6.5.2 от техническите правила на ФИА гласи, че температурата на предназначеното за незабавно използване гориво не трябва да е с повече от 10 градуса под тази на околната среда. Стойността за сравнение се измерва 1 или 2 часа преди началото на сесия или състезание от официалния метеорологичен партньор на ФИА.
„Препращам въпроса към стюардите за разглеждане”, се посочва още в доклада на Бауер.
Причината за строгото наблюдение температурата на използваното гориво е, че по-ниска температура може да дава предимства при представянето в F1. По-рано тази година бе установено подобно нарушение в екипа на Алфа Ромео. Тимът бе глобен с 5000 евро. Същата санкция получи и Мерцедес, след като стюардите разгледаха случая.
Marina Bay, it’s good to be back! ?
Kicking off our #SingaporeGP weekend with Lewis in P3, clocking a 1:40.925. VB’s P4 with a 1:41.336 despite his crash at Turn 19! ? pic.twitter.com/WSLTBOEENG
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 20, 2019