Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Оборудването на Катерам отива на търг, завръщането на Маруся под заплаха

Оборудването на Катерам отива на търг, завръщането на Маруся под заплаха

40
0

Оборудването и колите на Катерам ще бъдат предложени на търг, обявиха синдиците на тима от Лийфийлд. Това на практика слага край на опитите отборът да бъде спасен и да участва в новия сезон на Формула 1.

В съобщението се казва, че ще се проведат поредица онлайн аукциони, на които ще бъдат предложени „състезателно оборудване, инженерни съоръжения, свързани с F1 предмети, IT и комуникационни съоръжения, офис мебелировка, транспортни камиони, състезателен симулатор, Dell HPC супер компютър и автоклави”. Шаситата от 2014 г. и демонстрационните автомобили отиват на търг в началото на март.

Катерам изпадна в търговска несъстоятелност през октомври миналата година и пропусна състезанията в Съединените щати и Бразилия. Отборът успя да участва във финалната надпревара за сезона – Гран при на Абу Даби – благодарение на инициатива за събиране на средства от фенове. Синдикът Финбар О’Конъл, който управляваше Катерам през този период, заяви преди няколко седмици, че все още има надежда за спасението на екипа, но ако не се появи сериозен инвеститор до края на януари, то връщането на тима в F1 ще е невъзможно.

За разлика от Катерам Маруся като че ли си намери спасител. От Бенбъри обявиха, че ще излязат от търговска несъстоятелност на 19 февруари и целта е тимът да участва в световния шампионат на Формула 1 през 2015 г. Част от оборудването на отбора бе продадено още в края на миналата година, но планиран за миналия месец втори търг бе отменен.

Твърди се, че спасяването на Маруся се дължи на Джъстин Кинг – бивш главен изпълнителен директор на веригата супермаркети Сейнсбъри, който бе спряган за поста на Бърни Екълстоун и чийто син Джордан е пилот (той ще кара през 2015 г. в GP2 с Рейсинг Енджиниъринг). Отборът вероятно ще трябва да се състезава с миналогодишни болиди, модифицирани спрямо изискванията за 2015 г. Този въпрос е част от дневния ред на днешната среща на Стратегическата група за Формула 1 в Париж, тъй като подобно нещо е възможно, но само при съгласие от страна на останалите отбори в първенството.

Според информации в британската преса обаче, поне един тим е изявил несъгласие Маруся да се състезава с болиди от 2014 г. Ако екипите блокират завръщането на отбора, то Екълстоун е последната надежда, тъй като може да опита да уреди сделка. Ако обаче и вездесъщият управляващ търговските права на Формула 1 не убеди отборите, то Маруся ще отпадне окончателно от шампионата.

Отборът от Бенбъри спечели 2 точки в F1 през миналата година и ако се справи с връщането в спорта, ще има да получава 40 млн. паунда от приходите. Дълговете на екипа възлизат на 31 млн. британски лири (от тях 16,6 млн. са дължими на Ферари за задвижващи системи). Дори тимът да успее да излезе на грида в Мелбърн обаче, съществуват сериозни съмнения относно бъдещето му в дългосрочен план.