PSA Peugeot Citroen си върна първото място в Европа за най-ниски нива на СО2 емисиите в края на 2014, постигайки разход на емисии въглероден двуокис от средно 110,3 г/км (източник: AAA DATA). Средната стойност на този показател на европейския пазар е 123,7 г/км. От 2008 г. групата постепенно намали емисиите на своите автомобили с около 30 грама.
Новият рекорд потвърждава стремежа на PSA Peugeot Citroen да открива практични решения на екологичните проблеми. Над 50% R&D бюджета на концерна се предвижда за разработването на технологии, насочени за подобряване на разхода на гориво и екологичния напредък на своите автомобили.
Лидерството на PSA Peugeot Citroen е резултат най-вече от стратегията за намаляване на работния обем на двигателите (т. нар. даунсайзинг) и въвеждането на новите PureTech 3-цилиндрови бензинови двигатели, както и въвеждането на ново поколение ефикасни BlueHDi дизелови двигатели. През 2014 почти 30% от автомобилите, продадени от Групата, отделят под 100 гр/км емисии CO2.
Задвижвани от тези ефикасни бензинови и дизелови двигатели, много от моделите на Групата постигат най-ниски стойности на CO2 емисии в категориите. Поради факта, че те представляват съществена част от европейските продажби, те допринасят към общото намаляване на емисиите.
Сред моделите с най-добри показатели в това отношение са:
– Peugeot 308, PureTech 1,2 литра, 130 к.с., 107 г/км емисии CO2. Tази бензинова версия постави също така нов рекорд за икономичност от 2,85 л/100 км, изминавайки 1810 километра с 51-литров резервоар за гориво.
– Citroen C4 Cactus, 1,6 BlueHDi, 100 к.с., 82 г/км емисии CO2
– Citroen DS 3, 1,6 BlueHDi, 100 к.с., 79 г/км емисии CO2
Peugeot 308 и Citroen C4 Picasso, които се възползват от новата EMP2 платформа, както и Citroen C4 Cactus (лансиран през 2014), тежат значително по-малко от предшествениците си, със 140 и 200 кг съответно, което е ключов фактор за намаляване на емисиите.
„Забележителното намаляване на CO2 eмисиите е плод на силно развитата бензинова и дизелова двигателни технологии на PSA Peugeot Citroën, но и на проучванията в посока намаляване на теглото и създаване на по-аеродинамични автомобили,“ заяви Жил льо Борн, директор R&D на PSA Peugeot Citroën. „Групата продължава мощното инвестиране в изследвания и иновации, по-специално в посока на plug-in хибридните технологии и ново поколение електрически автомобили.”