Opel Astra с новото поколение 1.6-литров турбодизелов двигател със сертификат за германския клас A+ за енергийна ефективност вече е още по-чист и икономичен. Представената през пролетта на 2014 г. и усъвършенствана Astra 1.6 CDTI с 81 кВт/110 к.с. сега отделя само 94 грама CO2на километър (97 грама до сега), съответстващи на 3.6 литра дизелово гориво на 100 километра (с 0.1 литра по-малко от преди).
Що се отнася до версията с мощност 100 кВт/136 к.с., то сега тя отделя само 99 грама CO2 на километър (5 грама по-малко от преди) и се нуждае от едва 3.7 литра дизелово гориво на 100 км (с 0.2 литра по-малко). С това дори по-мощната Astra задвижвана от „шептящия дизел“ слиза под бариерата от 100 грама въглероден двуокис на километър. А за да направи нещата още по-интересни, новата „eсo“ Astra 1.6 CDTI, която ще бъде на разположение скоро, ще струва толкова, колкото и актуалната версия и ще е най-ефективният модел създаван някога от Opel. Това показва колко целенасочен е Opel в своята офанзива със задвижващи агрегати, на практика най-впечатляващата в историята на фирмата. За едва 18 месеца Opel напълно поднови своята гама от дизелови агрегати. Преработените и още по-икономични версии на Astra 1.6 CDTI се допълват от „еко шампиона“ Corsa 1.3 CDTI отделяща 82 грама въглероден двуокис на километър и новата Insignia 2.0 CDTI, като и двете ще бъдат на разположение на клиентите в търговските центрове в следващите седмици.
„Нашите нови задвижващи агрегати показват как функционира модерната мобилност. Намаляването на разходите без компромиси с динамиката е водеща цел на конструкторите,” отбелязва Чарлз Клайн, вицепрезидент отговорен за развойните дейности в Европа. “Сега ние предлагаме изключително ефективни турбодизелови машини във всеки автомобилен клас – от нашата нова Corsa с феноменалните 82 г/км CO2 през Astra до флагмана ни от среден клас, Insignia.”
Едва няколко месеца след въвеждането на новото поколение двигател 1.6 CDTI в Astra, инженерите на Opel продължиха да я усъвършенстват, така че сега моделът има с пет процента по-ниски емисии и разход на гориво, запазвайки качествата си по отношение на динамиката и комфорта. Използвани както за ходовата част така и за задвижването са нови елементи с намалено триене – оптимизираните задвижващи валове и гумите с намалено съпротивление при търкаляне са само два примера за подобно нещо. В допълнение пакетът Aero включващ снижено окачване и активните жалузи на радиаторната решетка спомагат за намаляване на аеродинамичното съпротивление. Последните се отварят и затварят автоматично в зависимост от температурата на двигателя, натоварването и скоростта на движение. Освен това инженерите по двигателите работят методично за подобряване на горивния процес. Резултатът от всичко това се измерва с три грама по-малко отделян CO2 на километър при Astra с новото поколение 1.6-литров „шептящ дизел“ с 81 кВт/110 к.с. и с пет по-малко при версията му със 110 кВт/136 к.с. И в двата случая динамичните качества са запазени. По-мощният вариант осигурява на Astra седан ускорение до 100 км/ч за 10.1 секунди, а максималната скорост е 205 км/ч.
Безкомпромисният комфорт продължава да бъде ключов фактор за всички „eсo” модели Astra, включително за варианта с пет врати, седана и Sport Tourer. От сертифицираните от AGR (германското дружество за здрави гърбове) ергономични предни седалки до модерната инфоразвлекателна система на Opel IntelliLink – на разположение са множество компоненти и системи гарантиращи приятно, комфортно и комуникационно свързано пътуване. В допълнение Opel предлага системи за безопасност от изключително ниво като предната камера Opel Eye със система за определяне на дистанцията от предния автомобил (Following Distance Indication), предупреждение за опасност от удар отпред (Forward Collision Warning), разпознаване на пътните знаци (Traffic Sign Recognition) и предупреждение за непреднамерено напускане на лентата на движение (Lane Departure Warning). Към тях се добавят камерата за обратно виждане, асистентът за паркиране Park Assist с разпознаване на местата за паркиране и аудиовизуална асистенция за самия процес на паркиране, предупреждението за наличие на автомобил в мъртвата зона (Side Blind Spot Alert) и невероятната система от светлини AFL+. Всичко това в комбинация с обширното интериорно пространство и багажен обем до 1,550 литра за комби модела, прави Astra един прекрасен автомобил за работа и удоволствие.