Начало WRC News Лапи: В рали Турция трябва да използваш главата си

Лапи: В рали Турция трябва да използваш главата си

140
0

Тимът на Ситроен има добри спомени от рали Турция, тъй като точно там печели първа победа с Ксара WRC през 2003 г. Този сезон френският отбор иска да е отново сред претендентите за първото място, но екипажите Себастиен Ожие/Жулиен Инграсиа и Есапека Лапи/Яне Ферм ще трябва да са не само бързи, но и изключително внимателни.

Ожие е трети в стартовия ред. През 2018 г. той бе с най-много победи в отсечките – пет. По време на втория ден от състезанието обаче претърпя удар, после получи и едноминутно наказание за закъснение. Накрая отпадна след още една катастрофа, върна се по Рали2 и завърши 10-ти.

„Миналогодишните отсечки без съмнение бяха най-трудните, по които съм карал през цялата си кариера”, сподели Ожие

Взелият победата екипаж (От Танак/Мартин Ярвеоя – б.а.) очевидно не бе най-бърз тогава, така че тази година може би ще трябва да адаптираме подхода си. Особено като се има предвид, че не можем да си позволим повече никакви грешки в шампионата. Тестът ни премина добре. Надявам се доброто усещане от него да се запази и в самата надпревара.”

Лапи постигна сериозен напредък в управлението на C3 WRC, а талантът му блести особено ярко на чакъл. Финландецът ще опита да намери баланс между нужната скорост и внимателното преминаване на дистанциите.

„В това рали трябва да използваш главата си”, заяви Лапи

„Необходимо е да разбираш кога можеш да натиснеш и кога е по-добре да си свалиш крака от газта, за да опазиш колата. Това не е точно любимият ми стил на управление. Но ако успеем да комбинираме издръжливост, малко скорост и известен късмет, за да се опазим от спукани гуми, не би трябвало да сме далеч от добър резултат.”

Ситроен проведе предварителния си тест за Турция по отсечките на друга известна с тежкия си характер надпревара – рали Акрополис. Техническият екип в продължение на четири дни се труди по амортисьорите на автомобилите в опит да намери оптимални настройки, чрез които пилотите едновременно да преминават максимално чисто неравна настилка и да пазят гумите си.

„Миналата година всички бяха изненадани от натоварванията, на които бяха подложени колите”, сподели шефът на Ситроен Рейсинг Пиер Будар.

„Сега отборите са наясно какво предизвикателство ни очаква и са се подготвили. Издръжливостта ще е от решаващо значение този уикенд, както и това да се опазиш от неприятности. От нас зависи да сме на максимално добро ниво, защото сме твърдо решени да се борим за подиума.”