Андреас Микелсен се оказа неочакваният лидер в рали Швеция след първия ден от надпреварата, която е втори кръг в световния шампионат за 2015 г. Той потвърди на практика казаното по-рано от съекипника му във Фолксваген Себастиен Ожие. Двукратният световен шампион заяви, че в надпреварата пръв ще е този, който е не само най-бърз, а и допусне най-малко грешки. Самият Ожие, както и Яри-Мати Латвала имаха пропуски и изостанаха в колоната.
– Фантастично е да съм начело в рали Швеция, особено след отсечките в Норвегия, които бяха наистина специални. Лидерството обаче идва като известна изненада. Не намерихме веднага ритъма си. Едва следобед нещата започнаха да се получават така, както очаквахме. Феновете в Норвегия ни дадоха допълнителна мотивация и е чудесно, че успях да ги поздравя с такъв резултат след невероятната им подкрепа. А и е изминал само един ден. Сега трябва да караме разумно, ако искаме да представянето ни да е наистина значимо. Предстои ни дълъг път и съм сигурен, че Ожие, Мадс Остберг и Тиери Нювил няма да се предадат без бой – обясни Микелсен.
Нювил е втори, на 19,1 секунди зад Андреас. Белгийският пилот на Хюндай бе доволен от карането си и допълни, че е показал окуражаваща скорост. На него пък му бе сложно да установи нивото на сцепление и заради това в началото бе предпазлив.
– Условията през втората половина на деня бяха по-изравнени и тогава успяхме да демонстрираме истинския си потенциал. В девети етап вече бе започнало да се смрачава, но преминахме няколко завоя особено добре и записахме първа победа в отсечка за сезона – допълни Тиери.
Само на 9 десети от секундата зад Нювил бе Мадс Остберг. Той пък остана доволен от установения ритъм, но очакваше значително по-добри времена от екипажите на първите стартови позиции.
– Следобед наваксахме няколко секунди. След това имаше инцидент във високоскоростна секция от осми етап – зрител излезе на трасето. Това ни коства десетина секунди. Всяка година губя по малко в норвежките отсечки. Обикновено съм по-бърз от събота нататък. Изоставането ни е само 19 секунди, така че ще се борим! – заяви норвежкият състезател на Ситроен.
Ожие бе пети – на 24,7 сек зад Микелсен. Французинът се пошегува, че ако не друго, то петъкът поне не бе скучен за него и навигатора му Жулиен Инграсиа. Нещата се объркаха следобед. Първо чистачките спряха да работят. След поправката им екипажът на Фолксваген забрави да закрепи предния капак, което после им пречеше. В деветата отсечка Себастиен натисна твърде късно спирачките и се изпързаля в снежна пряспа. Той обаче бе категоричен, че не се отказва от битката и ще се бори във всеки метър.
Яри-Мати Латвала отиде твърде назад, за да се надява на нещо съществено. Той искрено съжаляваше за грешката си и обясни, че при влизане в завой мислел, че има повече сцепление. Резултатът бе излитане в канавка, откъдето зрители му помогнаха да се върне обратно на пътя.
Позициите от шеста до десета в класирането заеха От Танак (М-Спорт), Хейдън Падън (Хюндай), Мартин Прокоп, Юри Протасов, Хенинг Солберг, Елфин Еванс (и четиримата с Форд Фиеста RS WRC).