Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Оттеглянето на Нюи дава шанс и на други да се изявят

Хорнер: Оттеглянето на Нюи дава шанс и на други да се изявят

45
0

Оттеглянето на Ейдриан Нюи от ежедневната работа в техническия екип на Ред Бул дава възможност на други хора от тима да се изявят, смятат в Милтън Кийнс.

Гениалният конструктор направи крачка назад и ще отделя внимание и на други проекти. При появата на Ред Бул RB11 обаче бе подчертано, че Нюи има голямо участие в създаването на автомобила.

– През последната четвърт от миналата година сформирахме технически екип, начело на който е Роб Маршал, Ейдриан също участва. Нюи ще дели времето си във Формула 1 с работа в Ред Бул Адвансд Технолъджис, но той все още обича спорта. Съотношението между проектите ще е горе-долу 50:50 и вероятно ще присъства на половината състезания. Така че ще има сериозно участие, но по този начин се дава шанс и на други хора да растат. Това е много здравословна ситуация – заяви шефът на тима Кристиан Хорнер.

Маршал от своя страна обясни, че с още трима души си разпределят работата след оттеглянето на Нюи – той, шефът на аеродинамичния отдел Дан Фелоус, Пиер Ваш (шеф на департамента за представяне на болида) и Пол Монахан (главен инженер), но „Ейдриан продължава да е наоколо и ни дава съвети. Нищо не е толкова спешно, повечето задачи могат да се опишат и да бъдат дискутирани, когато се видим лице в лице, а това се случва горе-долу през ден или веднъж на три дни. Все още е лесно.”

Хорнер освен това не изключва възможността Нюи да се върне на старата си позиция, но условието за подобно развитие е правилата да не са толкова ограничени. Той обясни, че конструкторът „все още е мотивиран и това се вижда. Ако изискванията се променят, ако станат по-отворени, може да поиска по-голямо участие. Но Ейдриан е на този етап в кариерата и живота си, когато иска някакви нови предизвикателства. В сърцето си обаче е състезател и обича Формула 1.”

Загуба за Ред Бул бе напускането на Питър Продрому, преминал в Макларън, след като години наред бе дясната ръка на Нюи. Хорнер заяви, че не е бил кой знае колко изненадан от решението на инженера, тъй като „той искаше някои неща, които не можехме да му предложим и потърси място другаде – това е характерът на автомобилния спорт. Дали напускането му ни се е отразило? Не. Новият шеф на аеродинамичния отдел Дан Фелоус върши добра работа – по различен начин, разбира се, но всички ние сме хора и в крайна сметка имаме различни силни и слаби страни. Но честно казано, като цяло нямаше твърде голям ефект.”