Шефът и съсобственик на Лотус Жерар Лопес попита риторично дали архаичното управление на Формула 1 отблъсква потенциални спонсори от спорта.
Той изрази пред френското издание Ото Ебдо вижданията си относно маркетинговото развитие на Гран при и разпределението на приходите между отборите. Тези въпроси бяха подробно дискутирани в края на миналия сезон след изпадането на Катерам и Маруся в търговска несъстоятелност. Обсъждано бе и намаляването на телевизионната аудитория.
– Телевизионните рейтинги на Формула 1 падат сериозно, а шоуто на писта е изключително, макар да може още да се подобри. Спортът трябва да се цели в по-младите фенове, но не само чрез телевизионните канали, а преди всичко посредством интернет и социалните медии – обясни Лопес.
Бизнесменът от Люксембург посочи, че Формула 1 няма маркетингов отдел и това означава, че „съществува значителен неоползотворен потенциал от гледна точка на комерсиални възможности”:
– Според експерти – с тях се срещам регулярно и те инвестират в други спортове – Формула 1 е единствената предлагаща глобална платформа активност, която може да привлече световни компании. И въпреки това изглежда има някакъв блокаж.
Лопес риторично пита „защо потенциалните спонсори така и не решават да инвестират в F1, след като търсените от отборите в Гран при суми не ги плашат? Какво ги задържа? Дали е заради архаичното управление и организация? Около 900 милиона долара се разпределят между тимовете всяка година, но системата дава на големите твърде много и прекалено малко на другите екипи.”
Съсобственикът на Лотус каза още, че пропастта между тимовете във Формула 1 става все по-голяма и вреди на цялостния имидж на спорта. Според него това е и причината потенциалните спонсори да проявяват нежелание да участват в Гран при. Всичко би могло да се оправи лесно, смята Лопес, но отборите „за съжаление не споделят една и съща визия” за спорта.