Себастиен Ожие не скри разочарованието си, след като финишира седми в рали Германия. Тази позиция дойде благодарение на тактическо решение, вследствие на което съотборникът му Есапека Лапи получи наказание от 20 секунди в края на състезанието. Финландецът се класира осми. И двамата пилоти се бориха със своите C3 WRC по време на надпреварата, за която тимът на Ситроен имаше далеч по-големи надежди. Автомобилите бяха с нова версия на двигателя.
Ожие на два пъти пука гума на Панцерплате, което допълнително го затрудни. Той до такава степен не бе доволен от управлението на колата си, че екипът посвети последния ден от ралито на търсене на нови варианти за настройки. Според инженерите на Ситроен са били набелязани няколко идеи, които да помогнат.
„Не беше уикендът, на който се надявахме, но дадох всичко от себе си”, заяви Ожие
„През голяма част от времето карах на пълна газ, но не бе достатъчно. Не бяхме достатъчно бързи, а и спуканите гуми не помогнаха. Надявахме се в Германия да променим динамиката в шампионатната битка, но за съжаление ситуацията не се подобри. Въпреки това ще продължа да се боря, както съм го правил винаги.”
Четири кръга преди края на първенството французинът е трети в генералното класиране със 165 точки – на 40 зад лидера в подреждането От Танак, който записа трети пореден успех в Германия.
Лапи нямаше особени очаквания преди десетия WRC кръг за 2019 г., тъй като по принцип има по-малък опит в това състезание. Неговото темпо бе значително по-ниско от това на съотборника му от самото начало. Завъртане в петата отсечка го забави още повече.
„Беше наистина много трудна надпревара”, призна Лапи
„Изключително сложна, не се чувствахме уверени в колата. Нямахме и скорост, за да се борим с водещите екипажи. Направихме няколко малки крачки напред по време на уикенда, но ни трябва по-сериозен прогрес. Вярвам, че можем да намерим точните решения.”
?? It’s been a challenging @ADACRallye and if our crews didn’t get the results they deserve, we will come back strongers! ? pic.twitter.com/3JJ2JlBZLj
— Citroën Racing (@CitroenRacing) August 25, 2019