През последните 20-ина години Бърни Екълстоун бе зает с това да осигури календар с 20 състезания. Много състезания идваха и си отиваха, но той съумяваше винаги да намери нови нации, които да искат да домакинстват на Гран при, въпреки че финансово тези домакинства да не успяваха да са изгодни за организаторите си.
Сред последните желаещи е и Катар. Емирството е готово да плати рекордната сума от €60 млн. годишно, като разговорите се водеха около възможността надпреварата да бъде на пистата Лосаил или на градско трасе в едноименното градче.
Тези смели планове обаче са на път да пропаднат, защото Бахрейн наложи вето върху присъединяването на Катар към календара. Островната държава смята, че по този начин ще бъде застрашено значението ѝ в региона и че това ще доведе до спад към интереса на местното състезание.
„Не сме сигурни, че регионът е готов за още едно състезание от Формула 1“, обяснява шейх Салман бин Хамад бин Иса Ал Халифа пред Crash.net. Разкъсваната от вътрешни междуособици страна явно се страхува, че подобно развитие може да доведе до намаляване на броя на желаещите да посетят състезанието на пистата Сахир. Според шейха подобни планове били „по-скоро спекулация за това, как би изглеждало подобно състезани. Сигурен съм обаче, че при растящ интерес към нашия спорт бихме приветствали подобна надпревара в бъдеще.“
Защо обаче организаторите на Гран при на Бахрейн имат въобще право на глас в ситуацията? Това е право, което самият Екълстоун им даде при последното преподписване на договора. Британецът бе в подобна ситуация още преди няколко години, когато Абу Даби се присъедини към календара. Тогава обаче нещата бяха решени значително по-лесно.
„Още от началото бе ясно, че между нас не съществува съперничество“, продължава шейхът. „Нашето състезание е в началото на сезона, тяхното в края. Освен това ние сме концентрирани много повече върху публика от региона на Персийския залив, докато Абу Даби разчита повече на международна публика. Така че има достатъчно място и за двете.“
Което обаче явно не важи за Катар.