Шефът на Ферари във Формула 1 Матия Биното не вини Пирели за гумите, които предоставят на Гран при отборите през 2019 г. Той обаче смята, че процесът за определяне на спецификациите трябва да се промени. Ръководителят на Скудерията посочи, че използваните в тазгодишния световен шампионат гуми са трудни за загряване и имат много тесен работен прозорец. Ферари не е единственият отбор, който има проблеми с тях.
„Според мен Пирели се опитват да свършат възможно най-добра работа. Преди години имаше писмо, в което бяха описани спецификациите на гумите. В него се посочваше какво би трябвало да е износването им, разликата между отделните смеси, но не и работният прозорец. В това отношение не можем да виним Пирели”, обясни Биното пред Аутоспорт.
Според него доставчикът на гуми трябва да се старае да предоставя най-добрия възможен продукт за спорта като цяло
Спортният директор на Пирели Марио Изола посочи в началото на юни, че компанията работи по спецификации с по-широк работен прозорец за 2020 г. Италианската компания от години работи спрямо предварително зададени параметри. Много често обаче е обект на критики и негативни изказвания, когато отделни екипи имат проблеми с гумите.
По време на уикенда за Гран при на Австрия отборите гласуваха дали F1 да се върне към гумите от 2018 г. Според някои наблюдатели продуктите на Пирели за 2019-та са сред важните причини за представянето на Мерцедес този сезон. Резултатът от вота бе 5:5 и до промяна не се стигна. Освен това Изола бе категоричен, че гумите не облагодетелстват Мерцедес. Той посочи, че тимът от Бракли далеч не е единственият, който се справя с управлението им.
„Какво можем да кажем за Макларън? Торо Росо и Рено също са бързи на моменти. И други екипи (освен Мерцедес) разбират поведението на гумите. Поглед към предишни години сочи, че някои отбори успяват да се справят с гумите по-бързо. Веднъж е Мерцедес, друг път Ред Бул или Ферари”, обясни Изола пред racefans.net.
Според Биното процесът за определяне спецификациите на гумите трябва да бъде обновен. Той не одобрява това, че каквито и да са промени по време на сезона изискват съгласието на поне 70% от тимовете.
Междувременно Андреа Стела от Макларън заяви, че отборите от Формула 1 преекспонират ролята, която гумите играят за представянето им
„Когато имаш определени амбиции, а постиженията не съвпадат с тях, обикновено разликата се приписва на гумите”, каза пърформанс директорът на тима от Уокинг, цитиран от motorsport.com. „Според мен това е твърде опростено възприятие. Хората би трябвало да си задават повече конкретни въпроси относно резултатите си.”
Техническият директор на Макларън Джеймс Кий подкрепи колегата си с думите, че гумите са еднакви за всички.
„Пирели си вършат работата. Дават ни гумите за тестове още в Абу Даби. Пистата и условията там са много по-различни от тези в зимните тестове и през сезона. Но понякога просто не можеш да предвидиш какво ще се случи”, каза Кий.
When you realise it’s not race day ??#F1 pic.twitter.com/1ksYmIzmrE
— Formula 1 (@F1) August 11, 2019