Андреас Микелсен бе едновременно доволен и невероятно разочарован след финала на рали Швеция. Мнозина очакваха норвежкият пилот на Фолксваген да спечели първа WRC победа в кариерата си именно във втория кръг от тазгодишния шампионат и той бе на път да го стори. Но в последния момент Микелсен сбърка, завъртя се и го задмина не само съекипникът му Себастиен Ожие, а и Тиери Нювил (Хюндай), който се класира втори.
На подиума Андреас бе както винаги засмян, но в един – макар и кратък – момент очите му бяха пълни със сълзите на разочарованието от изтървания така нелепо шанс. 25-годишният норвежец вече е звезда за феновете си, а като цяло е смятан за един от най-талантливите състезатели във WRC.
– Дадохме всичко от себе си до последния метър, но за съжаление точно накрая загубихме. Никога не съм подозирал, че ще съм разочарован от спечелването на подиум. В крайна сметка, нямам толкова много места в топ 3 през кариерата си – призна Микелсен. – Имах възможност да взема първата си WRC победа, бях много близо до това. Но допуснах грешка, завъртях се и изтървах шанса. Това горчи и е крайно разочароващо, като в същото време можем да се гордеем от постигнатото в Швеция. Сигурен съм, че е въпрос единствено на време да спечеля този първи успех. Щеше да е страхотно да съм победител след толкова ожесточена битка.
MIKKELSEN: This photo courtesy of @bmp_motorsport tells you all you need to know. @AMikkelsenRally @RallySweden #WRC pic.twitter.com/9ReiD3U6uI
— Rallying UK (@RallyingUK) February 15, 2015
Микелсен не бе единственият пилот на Фолксваген, който имаше за какво да съжалява. Яри-Мати Латвала сбърка още по-рано и отиде твърде назад. Точно преди финала екипът реши да спре автомобила му и екипажът да се води отпаднал.
Самият Латвала поздрави Ожие за успеха, изрази съжаление за Микелсен, а за себе си отбеляза, че трябва да опита да извлече позитивите от рали Швеция. След грешката му в първия ден на надпреварата финландецът бе наясно, че няма да участва в някаква съществена битка и затова посвети вниманието си на други неща:
– Изпробвах някои различни настройки, научих важни неща. Сега разбирам новото Поло R WRC дори по-добре и това се видя в следващите дни на ралито. Все още сме в началото на сезона и има за какво да се боря. Стартовата ми позиция със сигурност ще е предимство в Мексико, където отново ще атакуваме.