Световният рали шампионат (WRC) се завръща на асфалт за десетия кръг от първенството за 2019 г. Тимът на Ситроен познава добре надпреварата в Германия, където има общо 12 победи (11 от тях във WRC). Себастиен Ожие е с три успеха от десетте си участия там – през 2011, 2015 и 2016 г. Този уикенд шесткратният световен шампион ще се бори не просто да остане в битката за титлата през 2019 г., а да обърне ситуацията в своя полза.
„В Германия винаги съм се представял добре. Целта ми сега ще е отново да постигна силен резултат и да променя малко динамиката в първенството”, коментира Ожие
„По време на тестовете времето бе променливо, което винаги е добре за работата в това състезание. Ще караме отсечката във военната база в обратна на обичайната посока. Това отново ще я превърне в решаваща дистанция. През последните години там трябваше да внимаваме за гумите и съответно не бяхме в състояние да натиснем сериозно. Сложен етап е, каквото е всъщност и цялото рали. Рискът да спукаш гума е по-висок от обичайния. Пътищата през лозята имат доста бордюри, а в Баумхолдер трябва да се справиш с доста дребни, остри камъчета.”
It’s not that often that a driver turns into a codriver… But @ReneRastRacing, the current @DTM leader, took up the challenge trough the German vineyards onboard #C3WRC with @SebOgier & he seemed to enjoy!#WRC pic.twitter.com/7uaH0qbVXu
— Citroën Racing (@CitroenRacing) August 14, 2019
Есапека Лапи спечели отсечка при първото си каране с WRC кола в Германия, което бе през 2017 г. Миналия сезон финландецът се качи на подиума, финиширайки трети в надпреварата. Досега това е единственото му WRC класиране в топ 3 на асфалт.
Ралито обаче е сред любимите на Лапи заради непрекъснато променящите се сцепление и характеристики на настилката
„Тестът ми през юни бе много успешен”, заяви Лапи, който бе втори във Финландия.
„Изкарах половин ден във военната база, както и цял ден по останалата част от маршрута. Изпробвахме кажи-речи всичко, което може да се очаква в тази надпревара. Чувствах се комфортно в C3 WRC. Сложно е обаче да предполагаш в каква позиция си спрямо съперниците.”
„Чувствам се готов за предизвикателството. Смятам, че ралито е сложно. Необходима е както добра скорост, така и постоянство в карането. Видно е от множеството инциденти, които се случват там всеки път.”
Лапи е седми в реда за стартиране. Това може да се окаже недостатък, особено ако вали. Причината е, че първите при потегляне коли извличат кал по трасето и то става все по-хлъзгаво за следващите екипажи.
По време на четиридневния си тест за рали Германия тимът на Ситроен провери и работата на последния вариант на двигателя за C3 WRC. Той ще бъде въведен за този кръг, като екипът използва една от разрешените от правилата възможности за промени в агрегата (т.нар. token).
„След второто място във Финландия целта ни ще е да запазим инерцията на това доста необичайно асфалтово рали”, каза шефът на Ситроен Рейсинг Пиер Будар
„Ще опитаме да вземем поне още един подиум. Себастиен трябва да спечели колкото се може повече точки с оглед на битката в шампионата. Последното състезание на асфалт бе в Корсика и от тогава досега разбрахме някои неща за поведението на колата ни на тази настилка. Работихме изключително упорито, за да коригираме проблемите. Ето защо се надявам да се върнем в челото по време на този кръг, особено като се има предвид колко добре познаваме надпреварата.”